رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت : 250 دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی استان تحصیل می‌کنند.
×
×

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان
تحصیل ۲۵۰ دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان

  • کد نوشته: 10019
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۹
  • ۰
  • رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت : 250 دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی استان تحصیل می‌کنند.
    تحصیل ۲۵۰ دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت : ۲۵۰ دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی استان تحصیل می‌کنند.

    250 دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان تحصیل می‌کنند
    تحصیل ۲۵۰ دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان

    خلیل رنجبر در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج برگزار شد، با تبریک روز جهانی ناشنوایان اظهارکرد: ۲۵۰ دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی – فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

    وی افزود: از این تعداد ۵۲ نفر دانش‌آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی در دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس با نیازهای ویژه استان تحصیل می‌کنند.

    رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: همچنین با توجه به سیاست یکپارچه‌سازی آموزش و تلاش در راستای نزدیک شدن دانش‌آموزان استثنایی به جامعه عادی، ۱۹۸ دانش‌آموز تلفیقی – فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا شدید در کنار همسالان خود و در دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

    رنجبر با بیان اینکه آسیب شنوایی پس از نیاز ویژه ذهنی و مشکلات جسمی – حرکتی در دانش‌آموزان بیشترین آمار معلولیت را به خود اختصاص داده است، افزود: این اختلال آثار ظاهری چندان مشخصی ندارد و مبتلایان به آن در سازگاری‌های اجتماعی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند.

    وی با بیان اینکه با تشخیص به موقع و مداخله بهنگام می‌توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، تصریح کرد: از این رو غربالگری قبل از یک ماهگی، اقدامات تشخیصی در سه ماهگی و اقدامات طبی، دارویی، درمانی و توانبخشی مانند کاشت سمعک‌های استخوانی و نامرئی و کاشت حلزون قبل از شش سالگی انجام می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه یکی از سخت‌ترین معلولیت‌ها ناشنوایی است، افزود: خانواده و جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعدادها و توانایی‌های او یاری رسان باشند، چرا که شیوه رفتار با فرد دارای آسیب شنوایی در رشد عاطفی، سازگاری‌های اجتماعی و فراگیری مهارت‌های زبانی و تحصیلی او بسیار مهم و تعیین کننده است.

    رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کاهش یادگیری مهارت‌های اجتماعی، افت مهارت‌های شغلی و تحصیلی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مشکلات عمده‌ای عنوان کرد که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر ناراحتی‌های روانی، خلقی و تحمیل هزینه‌های بالای توانبخشی با آن مواجهه می‌شود.

    رنجبر با بیان اینکه جامعه نسبت به ناشنوایان و نوع معلولیتشان شناخت کمی دارد، تأکید کرد: ارزیابی و شناسایی عوامل خطر بروز کم شنوایی و تلاش در راستای کاستن علل مولد آنها نقش به سزایی در جلوگیری از روند رو به افزایش موارد جدید کم شنوایی دارد.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *