×
×

با همکاری استانداری گلستان در سومین جلسه شورای اداری صورت گرفت ؛
حمایت از کودکان یتیم با مشارکت مدیران

  • کد نوشته: 10157
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • ۰
  • مدیران دستگاه‌ها و سازمان های اجرایی با پرداخت بخشی از حقوق ماهانه خود برای حمایت مالی از ایتام با استقبال از طرح "هر کارمند یک حامی" در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان موافقت کردند.
    حمایت از کودکان یتیم با مشارکت مدیران
  • تبلیغ هدفمند

    مدیران دستگاه‌ها و سازمان های اجرایی با پرداخت بخشی از حقوق ماهانه خود برای حمایت مالی از ایتام با استقبال از طرح “هر کارمند یک حامی” در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان موافقت کردند.

    به گزارش بازار کسب کار به نقل از کمیته امداد،عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان  در سومین جلسه شورای اداری استان و بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی گفت: با توجه به جمعیت ۹ هزار نفری فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد، در حال حاضر سه هزار فرزند یتیم در استان گلستان نیازمند حامی بوده که یا حامی ندارند یا میزان پرداختی به آن ها بسیار ناچیز است.

    بابایی با بیان اینکه ۶۰ درصد حامیان کارمند گلستانی ،بومی استان هستند ،افزود: ۲۰ هزار حامی ایتام در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد هفت هزار نفر آنها کارمند هستند.

    حمایت از کودکان یتیم با مشارکت مدیران
    حمایت از کودکان یتیم با مشارکت مدیران

    وی از اجرای طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» در استان خبرداد و گفت: این طرح با هدف جذب حامی و افزایش مشارکت کارکنان دستگاه های اجرایی استان گلستان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد اجرا می شود.

    بابایی در ادامه خبر داد: بخشنامه اجرای طرح “هر کارمند یک حامی” که به تازگی از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است، با پیشنهاد دکترحق شناس استاندار گلستان ، مصوب شد،ماهیانه مبلغ ۲۰ هزار تومان از حقوق تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران کسر و به حساب ایتام واریز شود و این پیشنهاد با اکثریت آرا در این جلسه تصویب رسید.

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به  واریز سالانه ۱۹ میلیارد تومان به حساب ایتام گلستانی عنوان کرد: : این نهاد در حال حاضر دارای ۴۵۰۰ نفر فرزند یتیم و ۴۶۰۰ نفر نیز فرزند محسنین است که برخی از آنها دارای بیش از یک حامی هستند.

    وی یادآور شد: جمعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گلستان به ۸۰ هزار خانوار رسیده که ۵۰ درصد آن طی یکسال اخیر مورد حمایت قرار گرفته اند که با کمک خیران و مردم نوعدوست امیدواریم علیرغم محدودیت های مالی واعتباری ، خللی در خدمات رسانی وارد نشود.

    بابایی تصریح کرد: سرانه پرداختی این کودکان که از نعمت پدر و یا برخی نیز هم از نعمت پدر و هم مادر محروم هستند در سطح کشور ۲۵۰ هزار تومان است که متاسفانه باتوجه به پایین بودن سرانه  استان گلستان از میانگین کشوری،هر کارمند می تواند ماهانه با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان و بیشتر از آن، یک یتیم را تحت حمایت خود قرار دهد تا بتوانیم دست در دست یکدیگر ،گره گشای مشکلات ایتام شویم.

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: حامیان و هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد  یا نام نویسی در سایت های اکرام ایتام و محسنین به نشانی EKRAM.EMDAD.IR برای ثبت نام  و پرداخت کمک های نقدی خود به فرزندان ایتام و محسنین خود اقدام کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *