×
×

استاندار خراسان شمالی گفت:
باحدس وگمان نمی توان کرونا را مدیریت کرد

  • کد نوشته: 10166
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • ۰
  • محمدعلی شجاعی -استاندار خراسان شمالی گفت: با صرف حدس و گمان نمی توان بر کرونا مدیریت داشت داشتن آمار و اطلاعات صحیح و دقیق می تواند چراغ راه و مرجع تصمیمات درست باشد. با توجه به گذشت 17 روز از نشست پیشین ستاد مدیریت استانی مقابله با رکونا همچنان آمار دقیقی نسبت به وضع استان در خصوص بیماری وجود ندارد و موجب عدم دسترسی به مدیریت و برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح می شود.
    باحدس وگمان نمی توان کرونا را مدیریت کرد
  • تبلیغ هدفمند

     محمدعلی شجاعی -استاندار خراسان شمالی گفت: با صرف حدس و گمان نمی توان بر کرونا مدیریت داشت داشتن آمار و اطلاعات صحیح و دقیق می تواند چراغ راه و مرجع تصمیمات درست باشد. با توجه به گذشت ۱۷ روز از نشست پیشین ستاد مدیریت استانی مقابله با رکونا همچنان آمار دقیقی نسبت به وضع استان در خصوص بیماری وجود ندارد و موجب عدم دسترسی به مدیریت و برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح می شود.

    به گزارش بازار کسب کار محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با انتقاد از نبود آمار دقیقی از شرایط کرونایی این استان گفت: وضعیت کنونی استان بحرانی بوده و همهباید پای کار باشند و به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا با تجزیه و تحلیل داده ها بتوانیم به خروجی مناسبی دسترسی پیدا کنیم و اگر قرار است اقدامی مبنی بر تعطیلی برخی مشاغل و موارد دیگر انجام شود، تحلیل داده ها نیز بیانگر این موضوع باشد و بدانیم که باید تعطیلی ها را افزایش دهیم یا نه.

    وی به فرمانداران و مدیران دستگاه ها و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان سه روز مهلت داد تا به طور دقیق و با توجه به داده های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اصناف برای تحلیل وضعیت بیماری کرونا در استان اقدام کرده و با جمع بندی آن، تحلیلی نهایی از شرایط استان ارائه کنند.

    بی توجهی به پروتکل های بهداشتی مدیران تخلف است 

    شجاعی به مدیران دستگاه های اجرایی یک هفته فرصت داد تا مجموعه خود را برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدیریت و سازماندهی کنند و اظهار داشت: اگر ادارات مدیریت نشوند و یا کارمندان ادارات پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند هم مدیر و هم کارمند به دفتر تخلفات اداری معرفی می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: ادارات باید از ارائه خدمات به مراجعانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، پرهیز کنند.

    مقام عالی دولت در خراسان شمالی،  اخطار را تنها راه کاهش تخلفات ندانست و افزود: از اخطار باید نتیجه گرفت و بعد از ۲ نوبت اخطار به جامعه هدفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، با آنان برخورد کرد.

    شجاعی با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد مراجعه بیماران به مراکز پزشکی، اظهار داشت: بر مبنای این گزارش مراجعه دیرهنگام مبتلایان کرونا به بیمارستان، یکی از علل افزایش تعداد فوتی هاست و همچنین زنان خانه دار بیشترین بیماران کرونایی را تشکیل می دهند که علت این امر باید مشخص شود.
    استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، خراسان شمالی جزو استان های برتر در مدیریت بیماری کرونا شناخته شده است.

    سهم استان از واکسن آنفلوانزا ضایع نشود 

    استاندار از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواست تا در مورد دریافت و توزیع عادلانه واکسن آنفلوانزا اقدام کنند و افزود: چنین نباشد که در این مورد هم مانند برخی موارد دیگر سهم استان ضایع شود و ضروری است تا ۲ روز آینده آمار افرادی را که باید واکسن آنفلوانزا به آنان تزریق شود با آمار کشوری مقایسه کنید تا نام کسی از قلم نیفتد.
    شجاعی با بیان اینکه نیاز روزانه ماسک استان باید به طور دقیق تعیین شود، گفت: حفظ جان، سلامت و رعایت شرایط اقتصادی مردم اصل کار است و اگر در سطح کشور واحد تولیدی باشد که ماسک ارزان تر ارائه می کند، باید از آنجا نیاز استان را تامین کنیم تا با اشباع بازار، کالای مورد نیاز مردم با قیمت ارزان تر در اختیار آنان قرار گیرد.

    وی افزود: برای تامین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای مدیریت بیماری کرونا، باید جلساتی با خیرین مجمع سلامت و هم استانی های مقیم در سایر استان ها برگزار شود و در ادامه باید از مجمع خیرین سلامت ملی بهره مند شویم.
    شجاعی با تاکید بر یکپارچه سازی و متمرکز کردن شبکه نظارتی استان، افزود:  گروه های نظارت و بازرسی از رعایت پروتکل ها باید متشکل از همه دستگاه ها باشد و از دیگر سو از ظرفیت سمن ها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
    وی گفت: تا دو روز دیگر باید دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های مربوط و فرمانداران نظر خود را در مورد مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته ای شهرهای قرمز اعلام کنند تا در این مورد در ستاد استانی نیز تصمیم گیری شود.

    وضعیت کرونا در سه شهر استان قرمز است

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه از قرمز بودن وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های شیروان، گرمه و فاروج خبر داد و افزود: وضعیت بقیه شهرستان های استان نارنجی است.

    دکتر سیداحمد هاشمی افزود: هنوز موج سوم کرونا در استان شکل نگرفته است و اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند امکان دارد موجی قوی تر از امواج اول و دوم در انتظار استان باشد.

    وی در مورد توزیع واکسن آنفلوانزا در استان نیز گفت: سهمیه استان ۱۵ هزار دوز تعیین شده است که تا کنون پنج هزار دوز وارد استان شده و با اولویت پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار و بیماران خاص توزیع شده است.

    وی افزود: همه مردم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و افرادی که در معرض در خطر نیستند تنها باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

    استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده که این وضعیت همچنان استمرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *