×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس گلستان
افزایش۶ برابری حضور خیرین مدرسه‌ساز در گلستان

  • کد نوشته: 10322
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۲
  • ۰
  • هر چند سیستم آموزشی به لحاظ شیوع کرونا موجب شده در سال جدید بسیاری از دانش آموزان بجای حضور در کلاس درس از طریق شبکه های اجتماعی مخصوصاً شبکه شاد به تحصیل ادامه دهند اما متاسفانه تجهیزاتی که در مدارس برای آموزش قرار گرفته متناسب با دانش آموزان نبوده و این امر موجب بروزمشکلاتی را در آینده برای این نسل خواهد کرد که لزوم دارد سازمان نوسازی مدارس در کنار ساخت نسبت و تجهیزمدارس برای آموزش فرزندان این سرزمین نیز حساس بوده و با جدیت و حساسیت خاص اقدام به تجهیز مدارس کند که در کنار آموزش سلامتی دانش آموزان نیز دیده شود ودر آینده دچار مخاطره نشود.
    افزایش۶ برابری حضور خیرین مدرسه‌ساز در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    یاسر لیوانی- مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس گلستان در گفتگو با بازار کسب کار گفت: از سال ۹۲ تاکنون که کمک خیرین برای ساخت مدرسه در این استان به بیش از۶ برابر بوده است.این آمار در حالی است که در سال ۹۲ کمک خیران به بیش از۷۰ میلیارد ریال برای رفع نیازهای آموزشی استان بوده که این رقم در شش ماهه نخست سالجاری به بیش از۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

    یاسر لیوانی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۸ مدرسه از ۱۱۰ مدرسه با میانگین پیرفت فیزیکی بی ۳۰ الی۸۵ درصد که دارای ۳۵۶ کلاس درس است توسط مشارکت خیرین مدرسه ساز در مناطق گوناگون در دست ساخت است.

    وی ضمن با اشاره به این که تقویت سرمایه گذاری در حوزه مشارکت خیرین برای نوسازی مدارس تاکید کرد که در حال حاضر از این ظرفیت به خوبی در کاهش مشکلات فضاهای آموزشی استان که جز برنامه‌های مهم آموزش و پرورش گلستان به شمار می رود،استفاده می شود.

    وی با بیان اینکه : خیران استقبال خوبی از طرح ( آجربه آجر) که به عنوان ایده ای جدید در جهت توسعه مشارکتهای مردمی برای ساخت مدرسه می باشد از این طرح سراسری داشته اند.

    افزایش۶ برابری حضور خیرین مدرسه‌ساز در گلستان
    افزایش۶ برابری حضور خیرین مدرسه‌ساز در گلستان

    لیوانی ضمن اشاره به اینکه در طرح آجربه آجر گفت: در راستای اجرای این طرح، ساخت مدرسه ای ۳ کلاسه درروستای میاندره از توابع شهرستان کردکوی در دست اقدام می باشد.

    وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت استحکام مدارس دراستان گفت: اغلب مدارسی که نیاز به بازسازی و مستحکم نمودن دارند شامل مدارس مربوط به شهرهای بندرترکمن، گمیشان، گرگان و علی آباد است که ۱۵ درصد از مدارس استان را شامل می شود.

    وی با تاکید براینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵٫۲ مترمربع است گفت این درقم به ازای هر دانش آموز در استان ۴٫۹متر مربع یعنی ۳دهم کمتر از سرانه کشوری است

    مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس گلستان با اشاره به تجهیز مدارس نسبت به سامانه گرمایشی،گفت: از سال آینده تمام مدارس استان مجهز به سیستم گرمایشی متمرکز خواهند شد اما در حال حاضر مدارس استان از نعمت بخاری گازی که متصل گاز طبیعی است برخوردار می باشند.

    شایان ذکر است که در سال جاری ۳۷۶ هزار دانش آموز در گلستان در حال تحصیل می باشند که ۱۲۵۰۰ کلاس درس در ۲۵۵۰ مدرسه در حال فراگیری علم و آموزش و تعلیم و تربیت هستند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    امیدواریم که با نوسازی و بازسازی هر چه سریعتر مدارس استان شاهد شکوفایی و رونق و فراگیری علم و آموزش توسط نسل آینده و موفقیت آنها باشیم .

    هر چند سیستم آموزشی به لحاظ شیوع کرونا موجب شده در سال جدید بسیاری از دانش آموزان بجای حضور در کلاس درس از طریق شبکه های اجتماعی مخصوصاً شبکه شاد به تحصیل ادامه دهند اما متاسفانه تجهیزاتی که در مدارس برای آموزش قرار گرفته متناسب با دانش آموزان نبوده و این امر موجب بروزمشکلاتی را در آینده برای این نسل خواهد کرد که لزوم دارد سازمان نوسازی مدارس در کنار ساخت نسبت و تجهیزمدارس برای آموزش فرزندان این سرزمین نیز حساس بوده و با جدیت و حساسیت خاص اقدام به تجهیز مدارس کند که در کنار آموزش سلامتی دانش آموزان نیز دیده شود ودر آینده دچار مخاطره نشود.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *