×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین
رشدوپیشرفت استان درگروتوسعه و رونق گردشگری

  • کد نوشته: 10369
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توسعه قزوین با توجه به استعدادهای فراوان در زمینه گردشگری، در گرو رونق این بخش است.
    رشدوپیشرفت استان درگروتوسعه و رونق گردشگری
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توسعه قزوین با توجه به استعدادهای فراوان در زمینه گردشگری، در گرو رونق این بخش است.

    به گزارش بازار کسب کار، علی فرخزاد بعدازظهر شنبه در آئین بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی روستای رزجرد قزوین که به مناسبت هفته گردشگری انجام شد، افزود: گردشگری یکی از هدف گذاری های مهم در سند چشم انداز قزوین به شمار می رود و می تواند عامل مهمی برای رشد و توسعه استان باشد.

    وی اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان قزوین انجام شده است که نمونه آن ایجاد ده ها هتل و اقامت گاه بوم گردی است.

    این مسوول گفت: یکی از منابع درآمدی روستاها جذب گردشگر است و اقامت گاه های بوم گردی می توانند به شکل مستقیم و غیرمستقیم منجر به توسعه روستاها شوند که این مهم در روستاهای مستعد و دارای جاذبه استان مورد توجه قرار گرفته است.

    رشدوپیشرفت استان درگروتوسعه و رونق گردشگری
    رشدوپیشرفت استان درگروتوسعه و رونق گردشگری

    فرخزاد با بیان اینکه گردشگری در کشور و جهان به دلیل شیوع کرونا با خسارات فراوانی روبرو شده است، اظهار امیدواری کرد با مهار کرونا و همچنین نهادینه شدن فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی این بخش بتواند به رونق بازگردد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین نیز گفت: با استقبال خوب سرمایه گذاران بخش گردشگری، به زودی تعداد اقامت گاه های بوم گردی فعال استان به ۳۰ مورد افزایش می یابد.

    علیرضا خزائلی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از متقاضیان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در روستاهای هدف گردشگری و مستعد در این زمینه دعوت به عمل می آورد.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین متقاضیان سرمایه گذاری برای ساخت اقامتگاه های بوم گردی مربوط به الموت شرقی است اما تقریبا در همه شهرستان ها و بخش ها روستاهای واجد شرایط برای ایجاد تاسیسات گردشگری وجود دارد که باید مورد توجه سرمایه گذاران بومی و غیربومی قرار بگیرد.

    در این مراسم، اقامتگاه بوم گردی روستای رزجرد با ۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

    منبع: روابط عمومی استانداری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *