×
×

مدیر جهاد کشاورزی شیروان
آغازخرید چغندر تولیدی کشاورزان توسط کارخانه قند

  • کد نوشته: 10383
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • ۰
  • کارخانه قند شیروان همزمان با آغاز برداشت محصول چغندر قند استان، به عنوان تنها واحد تبدیلی این محصول در ، در طی چند روز اخیر اقدام به خرید این محصول تولیدی از کشاورزان منطقه کرده است. طبق آخرین آمار اعلام شده سازمان جهاد کشاورزی استان سطح کشت این محصول در سالجاری 988 هکتار بوده که بطور متوسط از هر هکتار 45 تن جغندر قند برداشت می شود.
    آغازخرید چغندر تولیدی کشاورزان توسط کارخانه قند
  • تبلیغ هدفمند

    کارخانه قند شیروان همزمان با آغاز برداشت محصول چغندر قند استان، به عنوان تنها واحد تبدیلی این محصول در ، در طی چند روز اخیر اقدام به خرید این محصول تولیدی از کشاورزان منطقه کرده است. طبق آخرین آمار اعلام شده سازمان جهاد کشاورزی استان سطح کشت این محصول در سالجاری ۹۸۸ هکتار بوده که بطور متوسط از هر هکتار ۴۵ تن جغندر قند برداشت می شود.

    مهران حیاتی – مدیر جهاد کشاورزی شیروان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار کسب کار اظهار داشت: در سال جاری ۹۳۰ هکتار از مزارع شیروان به زیر کشت چغندر قند رفته که جهت کاشت ۷۳۰ هکتار با کارخانه قند قرارداد منعقد گردیده و انتظار داریم از سطح کل مزارع زیر کشت تقریباً ۴۲ هزار تن و از مزارع طرف قرارداد در شیروان ۲۷ هزار تن محصول برداشت گردد.

    آغازخرید چغندر تولیدی کشاورزان توسط کارخانه قند
    آغازخرید چغندر تولیدی کشاورزان توسط کارخانه قند

    حیاتی افزود:در حال حاضر هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶ درصد به قیمت۶ هزار و ۵۲۰ ریال توسط دولت تعیین شده که به ازای هر تن محصول تحویلی به عنوان تشویق ۲ کیلوگرم قند و۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورزان می دهد.

    بر این اساس در سال گذشته ۸۵ هزار تن محصول چغندر قند تولیدی از سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی برداشت شد.

    کسب رتبه ۹ خراسان شمالی به لحاظ کاشت چغندر قند و رتبه دهم این محصول به لحاظ تولید که با دارا بودن ۲٫۱۳درصد کشتزارهای چغندر در کشور در تولید ۱٫۵۱ درصد این محصول سهم دارد.

    این امر در صورت است که مجموع تناژ تحویلی به کارخانه قند سال گذشته ۱۷۱ هزار تن بوده که ۹۰ هزار تن آن مرتبط با کشاورزان خراسان شمالی بوده است.

    میزان مصرف تنها کارخانه تولید قند استان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندر قند است که کمتر از ۲۰ درصد آن تامین اش از داخل استان صورت می گیرد.

    لازم به ذکر است که ۳۴ درصد از مزارع چغندر قند خراسان شمالی متعلق به شهرستان شیروان می باشد.

    اشتغال مستقیم ۶۵۰ نفری کارخانه قند شیروان موجب شده کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان شده است این کارخانه در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع شده است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *