×
×

رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی
خسارت۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به مراکز فنی و حرفه‌ای

  • کد نوشته: 10406
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • ۰
  • مجید وقار موسوی-رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب کار گفت: خسارت ویروس کرونا به ۱۷۵ آموزشگاه آزاد زیر پوشش این سازمان تا کنون به بیش از۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.
    خسارت۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به مراکز فنی و حرفه‌ای
  • تبلیغ هدفمند

    مجید وقار موسوی-رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب کار گفت: خسارت ویروس کرونا به ۱۷۵ آموزشگاه آزاد زیر پوشش این سازمان تا کنون به بیش از۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

    مجید وقار موسوی اظهار داشت: این آموزشگاه ها که از نیمه اسفند سال گذشته تعطیل شده در بخش های مختلفی همچون خدمات، کشاورزی و فنی فعالیت داشتند و  صرفا در برخی مقاطع مجوز فعالیت داشتند.

    وی با اشاره به اینکه : به لحاظ تعطیلی و یا ابطال پروانه تعدادی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای و همچنین مرخصی رفتن برخی از مراکز آموزشی موجب بروز خسارت سنگین به بخش خصوصی مهارت آموزی در استان شده است.

    خسارت۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به مراکز فنی و حرفه‌ای
    خسارت۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به مراکز فنی و حرفه‌ای

    رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان اظهار داشت: تنها آموزشگاه های دارای سند ملکی توانستند تا بدین لحظه در مقابله کرونا دوام بیاورند.

    وی با اشاره به اینکه هر مجموعه آموزشگاهی حداقل بین چهار تا پنج نفر نیرو به طوررسمی در اختیار داشته و در این بین نیز تعدادی نیرو به صورت حق التدریسی در این مراکز به فعالیت مشغول اند، که در مجموع حدود ۹۰۰ مربی و مدیر در آموزشگاه های استان در حال فعالیت هستند که از این بین ۲۵۰ نفر فعال و الباقی به علت تعطیلی آموزشگاه ها غیر فعال شده اند.

    وی اظهار داشت: اکثرمربیان آموزشگاه ها به صورت قراردادی در حال همکاری بوده اند که متاسفانه به لحاظ شیوع این ویروس تعداد زیادی از این افراد بیکار شده اند.

    وی گفت: به لحاظ استیجاری بودن فضای اکثر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با شیوع کرونا و تعطیلی اجباری چند ماه اخیر موجب ضرر و زیان به این مراکز شده که در این میان برخی آموزشگاه‌ها که می بایست اجاره بهای بیشتری می پرداختند ، خسارت زیادی را متحمل شده‌اند.

    وقار موسوی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری توسط بخش خصوصی به فراگیران هزار و ۵۰۲ نفر دوره آموزش داده شد این در حالی است که در سال گذشته در همین مدت ساعت سه هزار و ۸۵۵ نفر دوره عملکرد در این بخش ثبت شده است.

    سه هزار و ۸۵۰ نفر در نیمه نخست سال جاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی مهارت آموزی را فراگرفتند که این رقم، به لحاظ شیوع کرونا، در قیاس با زمان مشابه سال گذشته با ۴۱ درصد کاهش روبرو بوده است

    نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان سال جاری ۸.۸ درصد در استان گزارش شده که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد بوده است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *