×
×

استاندار خراسان جنوبی
بازگشت محدودیت‌های کرونایی به خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 10422
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • ۰
  • محمد صادق معتمدیان-استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمار شیوع بیماری کرونا باید برای اعمال محدودیت‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تالارها، حوزه‌ها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در استان اقداماتی صورت گیرد.
    بازگشت محدودیت‌های کرونایی به خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

     محمد صادق معتمدیان-استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمار شیوع بیماری کرونا باید برای اعمال محدودیت‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تالارها، حوزه‌ها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در استان اقداماتی صورت گیرد.

    محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا خواست، بعد از بررسی شرایط و اعمال نظرات کارشناسی، موارد پیشنهادی را در مدت ۷۲ ساعت اعلام کند.

    وی بیان کرد: برگشت محدودیت‌ها در راستای قطع زنجیره کرونا است. 

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موج جدید کرونا که همه کشور را متاثر ساخته است، گفت: تعطیلات آخر تابستان، مسافرت‌ها، تجمع‌ها و پایین آمدن میزان حساسیت‌های مردم از مهمترین عوامل مؤثر در بروز این موج جدید است.

    وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، نظر ستاد ملی بر بازنگری شرایط، بازگرداندن محدودیت‌ها و اعمال مقررات جدید قرار گرفت.

    معتمدیان افزود: یکی از این ضوابط، در نظر گرفتن جریمه نقدی برای افرادی است که ضوابط را رعایت نمی‌کنند، این قانون به زودی ابلاغ و در تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

    وی تصریح کرد: در همین راستا اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا با هماهنگی وزرای کشور و بهداشت، محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

    استاندار خراسان جنوبی سپس از موضوع بازگشایی مدارس و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه گفت و تاکید کرد: آموزش و پرورش مکلف است با اطلاع‌رسانی درست درخصوص رعایت ضوابط بهداشتی در محیط مدرسه، نگرانی خانواده‌ها را کاهش دهد. 

    وی گفت: نکته قابل توجه در این باره این است که دانش‌آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند و می‌توانند با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی، نیاز خود را برطرف کنند. 

    معتمدیان افزود: امسال راهپیمایی اربعین در داخل کشور و در کشور عراق نداریم.

    وی گفت: براساس سیاستگذاری‌های ستاد ملی کرونا، در سطح کشور برنامه‌ای با عنوان راهپیمایی اربعین نداریم.

    استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بنا به تمهیدات اندیشیده شده در ستاد استانی کرونا، در سطح استان برنامه‌هایی برای بهره‌برداری مردم از فیوضات این ایام خواهیم داشت که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    وی گفت: تمامی برنامه‌هایی که در این ایام انجام می‌شود با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود. 

    معتمدیان به دوام هفت ماهه کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع، کاهش حساسیت‌ها را به دنبال داشته در حالی که همچنان تاکید بر پیشگیری است و بهترین شیوه برای مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

    ابتدای این نشست که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، رؤسای کمیته‌های ذیل ستاد استانی، گزارش‌های جامع از اقدامات انجام شده در راستای وظایف و اختیارات خود ارائه کردند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *