×
×

مسوول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی
خروج بیش از۲۰۰هزار راس دام زنده از خراسان شمالی

  • کد نوشته: 10442
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • دکتر ابراهیم تقوایی مقدم-مسوول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار راس دام زنده در نیمه نخست امسال با مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای این اداره کل از استان به مقصد دیگر استان‌های کشور حمل شد.
    خروج بیش از۲۰۰هزار راس دام زنده از خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    دکتر ابراهیم تقوایی مقدم-مسوول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار راس دام زنده در نیمه نخست امسال با مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای این اداره کل از استان به مقصد دیگر استان‌های کشور حمل شد.

    به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، دکتر ابراهیم تقوایی مقدم اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه برای حمل ۲ هزار و ۸۷۸ راس گاو و گوساله زنده، ۱۹۸ هزار و ۶۸۱ راس گوسفند و بز زنده و همچنین ۷۷۱ هزار و ۳۵۰ قطعه مرغ زنده به مقصد دیگر استان ها برابر ضوابط فنی لازم، مجوزهای بهداشتی و قرنطینه ای صادر شد.

    خروج بیش از۲۰۰هزار راس دام زنده از خراسان شمالی
    خروج بیش از۲۰۰هزار راس دام زنده از خراسان شمالی

    وی افزود: در این مدت آمار صدور مجوز حمل بهداشتی شیرخام به خارج استان بیش از ۹ هزار و ۲۶۳ تن بوده  است و برای حمل ۱۰ هزار و ۱۰ کندوی زنبورعسل و ۲۵ هزار و ۷۷۴ جلد پوست انواع دام کشتاری نیز مجوزهای لازم صادر شده است.

    وی گفت: در این بازه زمانی برای حمل ۱۸ هزار و ۲۸۵ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، ۹۵ هزار و ۷۳۸ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و همچنین برای بیش از۴۱ هزار کیلوگرم گوشت مجوز لازم صادر شد.

    خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین دارد.

    منبع: روابط عمومی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *