×
×

استاندار گلستان
تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر

  • کد نوشته: 10455
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • استاندار گلستان در جمع تعدادی از عشایر، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بر توجه جدی به حل مشکل روستاییان از جمله مقاوم‌سازی خانه و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.
    تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار گلستان در جمع تعدادی از عشایر، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بر توجه جدی به حل مشکل روستاییان از جمله مقاوم‌سازی خانه و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

    هادی حق شناس روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر اظهار داشت: با سرمایه گذاری بیش از گذشته در روستاها، فراهم کردن زیرساخت ها و حل مشکلات، از مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز  حاشیه نشینی و آسیب های ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

    وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گلستان نیازمند مقاوم سازی است که بخش عمده ای از این واحدهای مسکونی در روستاها قرار دارد.

    استاندار گلستان همچنین به نقش جامعه عشایری استان در تولیدات دامی اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا ارزش افزوده این تولیدات در استان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

    تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر
    تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر

    عشایر گلستان سال قبل ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۲۹ تن پشم، ۱۴ هزار و ۹۹ تن شیر، ۲۱ هزار و ۷۹۳ مترمربع قالی، ۲ هزار و ۴۱۷ مترمربع پُشتی، ۱۰ هزار و ۳۳۷ مترمربع گلیم و ۸۲۳ مترمربع جاجیم را تولید و روانه بازار کردند.

    رضا علیپوری مدیرکل امور عشایری گلستان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه بیشتر به جامعه عشایری استان تاکید کرد و گفت: همه افراد یک خانوار عشایر در تولید نقش موثر دارند.

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز گفت: گفتمان توسعه روستا در استان به عمل تبدیل شده به طوری که مطابق گزارش مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، سال قبل ۵۱ درصد اعتبارات جذب شده استان در مناطق روستایی سرمایه گذاری شد.

    علی نصیبی همچنین از بهره برداری ۳۶۶ طرح با اعتبار هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در حوزه توسعه روستاهای گلستان به مناسبت گرامیداشت روز روستا و عشایر (۱۵ مهر) خبر داد.

    مدیر بیمه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان نیز خواستار همراهی فرمانداران و بخشداران در پوشش بیشتر جوامع روستایی و عشایری استان از طرح بیمه این صندوق شد.

    دانیال پولادوند افزود: فعالیت این صندوق در حمایت از قشر مولد و بر پایه اصل ۲۹ قانون اساسی بوده که روستاییان سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

    طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی ، بیکاری، پیری، از کارافتادگی ، بی سرپرستی ، در راه ماندگی ، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه و مانند آن حق همگانی است و دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای همه افراد کشور تامین کند.

    به گفته پولادوند سهم هر روستایی برای پوشش در این صندوق ماهانه از ۲۷۵ تا ۷۰۰ هزار ریال  است که تاکنون ۵۷ هزار نفر از روستاییان و عشایر گلستان زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند.

    وی جمعیت واجد شرایط استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان را  ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه بر سرمایه گذاری پوشش کامل بیمه خانه های روستاییان استان در برابر حوادث قهری تاکید کرد و گفت: لازم است فرمانداران و بخشداران به این موضوع مهم توجه جدی داشته و نسبت اجرای آن اقدام کنند.

    تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر
    تاکید استاندار گلستان بر حل مشکل روستاییان و عشایر

    به گفته میرمحمد غراوی، اکنون ۵۰ درصد از خانه های روستاییان گلستان در برابر حوادث قهری زیر پوشش بیمه رفتند که نمونه بازر آن روستاهای زلزله زده شهرستان رامیان بود.

    وی همچنین از تامین اعتبار برای اجرای بازنگری ۴۵ طرح هادی روستایی در گلستان خبر داد و گفت: تامین اعتبار این طرح در سفر اخیر معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان مورد موافقت قرار گرفت.

    ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار گلستان دارای طرح هادی هستند.

    بازنگری طرح هادی روستایی هر ۱۰ سال با تامین اعتبار از سوی دولت اجرا می شود.

    مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی دارد و ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان در روستاها زندگی می کنند.

    در حاشیه مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر، به صورت نمادین از ۳۶۶ طرح روستایی بهره برداری، از کتاب و لوح فشرده آموزشی دهیاران اداره کل دفترروستایی و شوراهای استانداری گلستان رونمایی و از دهیاران برتر استان تجلیل شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *