×
×

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس
صاحب سند شدن۲۸۵هزارهکتار عرصه‌های منابع ملی گنبدکاووس

  • کد نوشته: 10459
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت که از مجموع ۳۴۱ هزار هکتار مساحت عرصه‌های منابع ملی این شهرستان مرزی تاکنون برای ۲۸۵ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت صادر شده و اخذ سند برای اراضی باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.
    صاحب سند شدن۲۸۵هزارهکتار عرصه‌های منابع ملی گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت که از مجموع ۳۴۱ هزار هکتار مساحت عرصه‌های منابع ملی این شهرستان مرزی تاکنون برای ۲۸۵ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت صادر شده و اخذ سند برای اراضی باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

    فرشید رحمانی روز یکشنبه در نشست مسوول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان گلستان با کارکنان منابع طبیعی گنبدکاووس افزود: در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای عرصه‌های منابع ملی به نقشه‌های “کاداستر” یا تک برگی در این شهرستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و تاکنون برای ۷۰ هزار هکتار سند صادر شده و تا پایان امسال برای  ۶۰ هزار هکتار دیگر هم سند تک برگی صادر خواهد شد.

    کاداستر یا حدنگاری فهرست نقشه‌برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی است و براساس مرزبندی آن می‌توان سند مالکیت صادر کرد.

    طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی که دستورالعمل اجرای آن اواسط سال ۹۴ ابلاغ شد، به منظور اصلاح نقشه‌های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی در دستور کار ادارات دولتی بویژه منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس همچنین گفت: حفاظت از ۳۴۱ هزار هکتار مساحت عرصه‌های منابع ملی گنبدکاووس، برعهده ۴۴ نفر از نیروهای اداری، حقوقی و حفاظتی این شهرستان مرزی است که به صورت شبانه‌روزی در چهار بخش مرکزی، داشلی برون، اینچه برون و کرند انجام می‌شود.

    رحمانی افزود: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی، ۳۰ شرکت تعاونی مرتع‌داری که اعضای آن از جوامع محلی هستند، در حفاظت و نیز اجرای طرح‌های مرتع‌داری با اداره منابع طبیعی گنبدکاووس مشارکت دارند که به عنوان مثال درسال گذشته از مجموع هزار ۱۰۰ هکتار عملیات بوته‌کاری در مراتع این شهرستان، ۵۴۰ هکتار آن توسط شرکت‌های تعاونی مرتع‌داری انجام شد.

    همچنین حجت الاسلام صادقعلی خادملو مسول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌ شبانه‌روزی کارکنان منابع طبیعی در صیانت از عرصه‌های منابع ملی، فرهنگ‌سازی و انجام اقدامات ترویجی در بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوامع محلی برای صیانت از منابع ملی را ضروری دانست و برآن تاکید کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *