×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه
در طرح‌های مسکن درآمد شهرداری‌ها باید لحاظ شود

  • کد نوشته: 10466
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در استان خواستار حفظ درآمد شهرداری‌ها شد و گفت: در راستای اجرای این طرح حق و حقوق شهرداری‌ها باید لحاظ شود.
    در طرح‌های مسکن درآمد شهرداری‌ها باید لحاظ شود
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در استان خواستار حفظ درآمد شهرداری‌ها شد و گفت: در راستای اجرای این طرح حق و حقوق شهرداری‌ها باید لحاظ شود.

    «مهرداد سالاری» روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه با اشاره به انعقاد چهار تفاهم‌نامه تهیه مسکن آموزش و پرورش، تعاون کارگری، تعاونی کشاورزی و نظام مهندسی در وزارتخانه‌ها در روزهای اخیر افزود: باید هرچه زودتر طرح تامین زمین در راستای این تفاهم‌نامه‌ها در استان را تهیه و تصویب کنیم تا از هرگونه فرصت سوزی باتوجه به پایان دولت جلوگیری کنیم، زیرا در دولت بعدی شاید ۲ سال طول بکشد تا طرحی برای تهیه مسکن افراد برنامه‌ریزی شود.

    او با اشاره به واگذاری زمین مسکن اقدام ملی شهرک دولت آباد کرمانشاه که از سوی اداره کل راه و شهرسازی احداث می‌شود، خواستار تعیین پیمانکار فاز سوم این پروژه و تامین زیرساخت های آب و برق و همچنین تدوین برنامه‌های اجرایی این پروژه شد.

    سالاری همچنین با اشاره به اختصاص ۳۰۰ واحد مسکن اقدام ملی به شهر جوانرود و مشکل تامین آب شرب آن نیز گفت: در طرح های مسکن اقدام ملی حتما ابتدا باید زیرساخت ها فراهم شود تا به برخی مشکلاتی که در مجتمع های مسکن مهر داشتیم گرفتار نشویم.

    وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح مشکل مسکن مهر اسلام آباد غرب، هرسین، جوانرود، ظفر کرمانشاه، خواستار تعیین تکلیف واحدهای تکمیل شده ای که متقاضیان هنوز سهم خود را نپرداختند و یا برای قسط بندی و گرفتن واحد، اقدام نمی کنند، شد.

    او گفت: با توجه ارزش افزوده‌ای که این و احدها برای متقاضیان دارد، جایز نیست سرمایه ملی و پول بانک مسکن بلوکه شود و معطل بمانند، باید برای متقاضیان زمانی تعیین  شود تا وضعیت آن را  مشخص کنند و سپس طبق قانون برای فروش این وحداها اقدام کنیم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی باید طبق قانون و دستور العمل هایی که برای پروژه های مسکن مهر تعریف شده وجود دارد از صاحبان تعاونی ها مسکن مهر مالیات بگیرد.

    سالاری علت اصلی گرانی مسکن را نیازمندی جامعه به آن دانست و گفت: دولت تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه در این طرح ها و تفاهم نامه ها را دیده است و نمی شود به خاطر بعضی از محدودیت ها مانند سختی تامین آب شرب در بعضی از شهرها آن را انجام نداد و موجب گرانی مسکن شد.

    سهمیه استان کرمانشاه در طرح ملی مسکن حدود ۱۲ هزار واحد است که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ واحد سهم شهروندان عادی و بقیه سهمیه شاغلان دولتی و نظامی از جمله آموزش و پرورش و نیروهای مسلح است که سایت ثبت نام در مراحل بعدی برای آنها هم باز می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *