×
×

سرپرست شبکه بهداشت تفت یزد،
۵۰ سال سن متوسط ابتلا به کرونا در تفت

  • کد نوشته: 10477
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • محمدرضا میرشمسی-سرپرست شبکه بهداشت تفت یزد، متوسط سن ابتلا به کرونا در این شهرستان را ۵۰ سال ذکر کرد و گفت: متوسط سن در افراد مبتلای سرپایی ۴۵ سال، در افراد مبتلای منجر به بستری ۶۵ سال و در افراد فوت‌شده بر اثر این بیماری حدود ۷۸ سال بوده است.
    ۵۰ سال سن متوسط ابتلا به کرونا در تفت
  • تبلیغ هدفمند

     محمدرضا میرشمسی-سرپرست شبکه بهداشت تفت یزد، متوسط سن ابتلا به کرونا در این شهرستان را ۵۰ سال ذکر کرد و گفت: متوسط سن در افراد مبتلای سرپایی ۴۵ سال، در افراد مبتلای منجر به بستری ۶۵ سال و در افراد فوت‌شده بر اثر این بیماری حدود ۷۸ سال بوده است.

    محمدرضا میرشمسی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای تفت با ارائه گزارشی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان از ابتدای آغاز آن تاکنون، بیان داشت: تاکنون ۲۶۷ نفر از اهالی شهرستان بر اساس آزمایش تشخیصی به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۹۳ مورد سرپایی و ۷۴ مورد منجر به بستری در بیمارستان شده است.

    ۵۰ سال سن متوسط ابتلا به کرونا در تفت
    ۵۰ سال سن متوسط ابتلا به کرونا در تفت

    وی ادامه داد: از مبتلایان به این ویروس ۱۳۱ مورد زن و ۱۳۶ مورد مرد بوده‌اند که متوسط سن ابتلا در شهرستان حدود ۵۰ سال بوده است .

    میرشمسی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت ۲۴ نفر از اهالی شهرستان تفت به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند که ۱۷ نفر از آنان را مردان و ۷ نفر از آنان را زنان تشکیل داده‌اند.

    فرماندار شهرستان تفت هم در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشنواره انار مانند سالیان قبل وجود ندارد اما برای ثبت این جشنواره به اسم شهرستان تفت، جشنواره انار به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

    “علیرضا نوکار” در بیست و دومین جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونای این شهرستان به درخواست شورای اسلامی شهر تفت مبنی بر برگزاری جشنواره انار در این شهر اشاره و بیان داشت: با توجه به نظر ستاد شهرستانی و با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشنواره انار مانند سالیان قبل وجود ندارد اما برای ثبت این جشنواره به اسم شهرستان تفت، جشنواره انار شهرستان تفت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

    فرماندار شهرستان تفت از ممنوع بودن برگزاری مراسم ختم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و ختم در مساجد و حسینیه‌ها ممنوع است.

    نوکار با اشاره به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اظهار داشت: با توجه به حساسیت مسئولان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و کانال‌های خبری شهرستان به رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، برای جلوگیری از هرگونه مراسم تجمعی اطلاع‌رسانی مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف از طریق گروه‌ها و کانال‌های خبری مجازی صورت نگیرد.

    فرماندار تفت به تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف اشاره و بیان داشت: گروه‌های بازرسی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت محسوس و نامحسوس میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف را بررسی و گزارش‌های مربوطه برای بررسی تخلفات احتمالی را به این ستاد ارسال خواهند نمود.

    رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان تفت با تقدیر از اهالی این شهرستان در برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم خاطرنشان کرد: به‌جز تعداد اندکی مراسم در شهر تفت سایر مراسم‌های عزاداری در نقاط شهری و روستایی شهرستان به‌خوبی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به‌جز برخی مراسم مانند نخل برداری که دستور عدم برگزاری آن از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ‌شده بود مراسم عزاداری دیگری در شهرستان تعطیل نشد.

    فرماندار شهرستان تفت در این جلسه با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح نمود: مراسم زیارت اربعین در روز ۱۹ صفر در سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی و عمومی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بافاصله گذاری اجتماعی و مراسم روز اربعین نیز در منازل و فضای باز اماکن متبرکه با نظارت اداره تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حداقل زمان ممکن و به‌دوراز هرگونه دسته روی و پیاده‌روی وتوام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

    نوکار به نحوه برگزاری مراسم‌های دهه آخر ماه صفر در شهرستان اشاره و بیان داشت: برگزاری هرگونه مراسم در دهه آخر ماه صفر در نقاط شهری و روستایی شهرستان منوط به اخذ مجوزهای لازم از اداره تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود.

    فرماندار شهرستان تفت در پایان از صدور مجوز برای برگزاری نماز جماعات در ادارات توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی و در حداقل زمان ممکن خبر داد.

    “سید محمود واعظ پور” سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت هم در این جلسه بیان داشت: با بستری‌های چند روز اخیر وضعیت این شهرستان ازلحاظ شیوع ویروس کرونا از رنگ سفید به رنگ نارنجی تغییر وضعیت داده است و با این روند صعودی روزهای نگران‌کننده‌ای ازلحاظ شیوع ویروس کرونا پیش روی این شهرستان خواهد بود.

    دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت آمار شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را صعودی خواند و اظهار داشت: در ده روز ابتدایی مهرماه ۷ مورد بستری و ۲۱ مورد سرپایی به آمار مبتلایان به این ویروس در شهرستان افزوده‌شده و از ابتدای شیوع این ویروس ۲۴ نفر از اهالی شهرستان تفت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

    واعظ پور از شروع تزریق واکسن آنفولانزا در شهرستان تفت طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و برای گروه حساس خبر داد و اظهار داشت: تزریق واکسن آنفولانزا تنها از سوی مراکز درمانی و فقط برای گروه‌های حساس آغازشده و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون ۷۵۰ نفر از اهالی شهرستان بر اساس واکسن تخصیص داده‌شده صورت گرفته است.

    منبع: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای تفت

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *