×
×

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ
کلاهبرداری اینستاگرامی کلینیک زیبایی از شهروندان

  • کد نوشته: 10486
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به یک صفحه اینستاگرامی کلینیک زیبایی با ۷۰ هزار دنبال کننده، از برند و عنوان شاکی سوءاستفاده کرده بود.
    کلاهبرداری اینستاگرامی کلینیک زیبایی از شهروندان
  • تبلیغ هدفمند

    پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به یک صفحه اینستاگرامی کلینیک زیبایی با ۷۰ هزار دنبال کننده، از برند و عنوان شاکی سوءاستفاده کرده بود.

    به گزارش روز دوشنبه بازار کسب کار از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در هجدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ با شکایت یکی از پزشکان کشور در حوزه زیبایی به پلیس مبنی براینکه شخصی ناشناسی به صفحه اینستاگرامی وی که بیش هفتاد هزار دنبال کننده دارد، دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.

    سرهنگ داود معظمی گودرزی ادامه داد: باتوجه به اینکه شاکی پرونده پزشک متخصص زیبایی بوده و در صفحه اینستاگرام اقدام به ارائه خدمات و مشاوره پزشکی به مشتریان می پرداخت، مجرم ضمن سوء استفاده از این فرصت، با دسترسی غیرمجاز به این صفحه اینستاگرامی با مشتریان ارتباط گرفته و تحت عنوان مدیر کلینیک زیبایی اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان کرده است.

    وی تصریح کرد: باتوجه به حساسیت موضوع، مهندسان سایبری پلیس فتا با بررسی مستندات بدست آمده ادعای شاکی و مجموعه اقدامات فنی، مجرم را شناسایی کردند و با به دست آمدن سرنخ های اولیه و انجام استعلامات لازم هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.

    گودرزی افزود: متهم با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در مخفیگاه خود دستگیرشد  و پس از انتقال  به پلیس فتا با مواجه شدن ادله پلیس و شکایت شاکی لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با توجه به برند بودن نام کلینیک و اطمینانی که در جامعه به سبب همین موضوع ایجاد شده بود تصمیم به انجام این کار گرفتم و هدفم کسب درآمد از این طریق بود.

    رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند، یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل نام و شناسه صفحات مشهور و یا دسترسی غیر مجاز به پروفایل های شبکه های اجتماعی موسسات شناخته شده با هدف کسب درآمد نامشروع است که لازم است کاربران و به ویژه اشخاصی که در حوزه پزشکی نیاز به خدمات دارند تا قبل از اطمینان کامل از جعلی نبودن شناسه ی افراد و کلینیک های پزشکی در شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنند و پس از دریافت خدمات اقدام به واریز مبلغ کنند.

    کلاهبرداری اینستاگرامی کلینیک زیبایی از شهروندان
    کلاهبرداری اینستاگرامی کلینیک زیبایی از شهروندان

    وی خاطر نشان کرد: کاربران  به جهت جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری خود حتما احراز هویت دو مرحله را فعال کنند و در صورت مشاهده صفحات جعلی، سریعا موضوع را جهت بررسی بیشتر به پلیس فتا از طریق سایت رسمی به نشانی cyberpolice.ir  اطلاع رسانی  کنند.

    هشدار درمورد فریب با اعزام زائر اربعین 

     رئیس پلیس فتا استان کردستان در مورد انتشار هرگونه اخبار کذب و شایعه با موضوع ثبت‌نام و اعزام زائرین به کربلا در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین و شور و اشتیاق هم‌وطنان نسبت به سرور و سالار شهیدان، شاهد انتشار اخباری مبنی بر ثبت‌نام و اعزام به کربلای معلا در شبکه‌های اجتماعی  هستیم.  

    سرهنگ مهدی دانش پور ادامه داد: ازآنجایی‌که به دلیل شرایط کرونایی ایجادشده، در سال جاری مراسم اربعین برگزار نخواهد شد، لذا شهروندان به هرگونه اخبار، انتشار تصویر یا کلیپ در خصوص مشتاقان شرکت در ثبت‌نام برای کاروان اربعین اعتماد نکنند.

    وی افزود: به‌ موجب ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی چنانچه کسانی باانگیزه‌های مختلف در فضای مجازی، اقدام به انتشار اخبار کذب، شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی در این خصوص کنند، با هماهنگی مقام محترم قضایی تحت پیگرد قضایی قرارگرفته و با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

    رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: هم‌وطنان عزیز هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق خبرگزاری‌های رسمی خصوصاً صداوسیما پیگیری و از توجه به شایعات فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی و غیرمجاز خودداری کنند.

    سرهنگ دانش پور گفت: کاربران باید با مؤلفه‌های تشخیص خبر جعلی از واقعی مانند چک کردن منبع خبر، خواندن کامل خبر، نویسنده و منتشرکننده خبر و غیره آشنایی داشته باشند و اخبار و اطلاعات را از منابع اصلی و موثق دریافت کنند.

    رئیس پلیس فتا استان کردستان از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مواجهه با انتشار هرگونه خبر جعلی، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما اطلاع دهند.

    کلاهبرداری اینترنیت در پوشش نام پلیس فتا

    رئیس پلیس فتا کردستان همچنین از شناسایی و دستگیری فردی جوان که با تماس تلفنی ضمن معرفی خود به‌ عنوان مأمور پلیس فتا، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

    سرهنگ دانش پور، در تشریح این خبر گفت: فردی به همراه همسرش سراسیمه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاه‌برداری از وی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال از طریق یک تماس تلفنی که خود را به‌عنوان مأموران پلیس فتا یکی از استان‌ها معرفی کرده بودند شد، که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شیوه جدیدی از کلاه‌برداری مشاهده ‌شده است مبنی بر اینکه فرد یا افرادی سودجو طی تماس تلفنی با شهروندان خود را به‌ عنوان مأموران پلیس فتا یکی از استان‌ها معرفی و مدعی می‌شوند که طی یک کلاه‌برداری اینترنتی مبلغی به‌حساب شما واریزشده است و به جهت پیشگیری از عواقب قانونی و جزایی و تشکیل پرونده، فلان مبلغ را سریعاً به شماره کارتی که ارائه می‌نمایند واریز کنید و با این ترفند فرد قربانی را در یک موقعیت ترس و هیجان قرار داده و فرد هم در اکثر اوقات بدون تعقل مبلغ موردنظر را واریز می‌کند پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

    وی ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

    کلاهبرداری از مخاطبان شاکی با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرامی

    رئیس پلیس فتا تهران بزرگ همچنین از کشف یک پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی خبر داد و گفت: متهم اقدام به دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرامی شاکی کرده بود و با استفاده از ترفندهای مجرمانه سایبری اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین تلفن همراه وی می کرد.

    سرهنگ معظمی گودرزی گفت: خانمی ۳۴ ساله ساکن شرق تهران با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت شب گذشته با مراجعه به برنامه تلگرام متوجه شدم شخص ناشناسی به حساب کاربری من دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است.

    وی گفت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد پس از پی گیری و تماس مخاطبینم با من مشخص شد متهم با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرام بنده به مخاطبینم پیامی مبنی بر نیاز مالی از طرف من ارسال  کرده و به برخی از آنها نیز با ارسال لینک جعلی خرید شارژ پیامی حاوی درخواست شارژ اعتباری ارسال کرده و منجر به کلاهبرداری از مخاطبینم و هتک حیثیت من در بین دوستان و اقوامم شده است.    

    گودرزی افزود: پرونده در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان سایبری با بررسی جامع و تخصصی با سرعت عمل بالا مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و مشخص شد تعداد زیادی سیمکارت با نام و مشخصات وی در یکی از اپراتورها ثبت شده است، لذا با اقدامات فنی هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.

    وی ادامه داد: پس از هماهنگی های لازم طی یکی اقدام هوشمندانه پلیسی مجرم در محل اختفای خود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و ابتدا ضمن انکار جرم خود؛ پس از مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت انگیزه وی از این اقدام صرفا کسب درامد و مسائل مالی بوده است.  

    کشف ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده در شیراز

    جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش پلیس شهرستان شیراز، ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

    سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز شهروندان به محلول ضد عفونی کننده و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران انتظامی کلانتری۱۳ عباسیه شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک دستگاه کامیون در حال تخلیه مواد ضد عفونی کننده در یک منزل خالی از سکنه است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

    وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از کامیون که در حال تخلیه بار بود موفق شدند ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده که مالک قصد احتکار آن داشته است را کشف کنند.

    جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گف: کارشناسان ارزش اموال احتکار شده را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

    کشف ۵۰ فقره کلاهبرداری در تهران

    معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ کلاهبردار که با افتتاح دفتر بیمه ای از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد گفت: متهمان به ۵۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

    سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد گفت: تعدادی از شهروندان به قرارگاه جلب محکومان متواری پلیس پیشگیری تهران مراجعه و اظهار داشتند با تبلیغی که یکی از دفاتر بیمه ای در خصوص درست کردن شرایط بیمه ای کرده بود، برای دریافت حکم بازنشستگی و جاری شدن مستمری بازنشستگی مان به دفتر بیمه که تابلو بیمه نیز در سردر دفتر نصب بود، مراجعه کردیم و هر یک مبلغ ۳۰ میلیون تومان وجه به حسابی که اعلام کرده بودند واریز کردیم ولی با گذشت مدتی متوجه شدیم که دفتر بیمه جمع آوری شده و هر دو متصدی بیمه به تماس های مکرر ما پاسخگو نیستند.

    وی گفت: محتویات پرونده نشان از این داشت دو متهم با همکاری یک دیگر با افتتاح دفتر بیمه اجاره ای بدون مجوز در مدت کوتاهی اعتماد تعدادی از افراد محل را جلب کرده و با وعده درست کردن سابقه بیمه ای مبالغ ۳۰ میلیون تومان از متقاضیان اخذ و پس از مدتی کوتاهی محل را تخلیه و در محل نامعلومی پنهان شده اند.

    معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه متهمان با مدارک جعلی دفتر بیمه را اجاره کرده بودند، افزود: با دریافت دستور قضائی مبنی بر شناسایی مخفیگاه هر دو متهم و بازداشت آن ها، تیمی از ماموران این قرارگاه بررسی موضوع را به عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی به دست آوردند یکی از متصدیان بیمه از مجرمان حرفه ای و سابقه دار بوده و پیش تر با جرم موبایل قاپی روانه زندان شده است و مدتی است که از زندان آزاد شده است.

    وی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در حوالی شهرک غرب شناسایی و ماموران قرارگاه جلب محکومان متواری موفق شدند هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند به شهروندان هشدار داد: قبل از واریز وجوه درخواستی به هر شخص حقیقی و یا حقوقی، در ابتدا اصالت شخصیت توسط سازمان یا شرکت مرکزی بررسی و پس از اطمینان از اصالت پروانه کسب معتبر اقدام به عقد قرارداد و یا واریز وجه کنید.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *