×
×

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
اجرای بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان در استان فارس

  • کد نوشته: 10617
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۵
  • ۰
  • معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان با پنج زیر پروژه در فارس اجرا شده است.
    اجرای بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان در استان فارس
  • تبلیغ هدفمند

    معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان با پنج زیر پروژه در فارس اجرا شده است.

    اجرای بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان در استان فارس
    اجرای بزرگترین طرح ملی پنبه‌بنیان در استان فارس

    به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمود ظهیری با بیان اینکه استان فارس دارای رتبه اول کیفیت الیاف پنبه در کشور است، ابراز کرد: طرح ملی پنبه بنیان با توسعه کمی و کیفی این محصول اجرا می‌شود.

    به گفته او، طرح پنبه بنیان شامل زیر پروژه‌های مقایسه ارقام، تغذیه، روش‌های کشت، کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا و بهینه سازی مصرف سموم با سمپاش‌های مختلف است.

     معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در طرح مقایسه ارقام ۱۰ رقم با هدف انتخاب رقم متحمل به شوری (EC بالا)، مقاوم به تنش‌های خشکی، دارای عملکرد بالا، زودرسی و کیفیت الیاف بالا بررسی می‌شوند.

    ظهیری با بیان اینکه در پروژه تغذیه چهار پلات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در پلات اول بر اساس آزمون خاک، پلات دوم بر اساس آزمون خاک به اضافه ۲۵ درصد افزایش مواد تغذیه ای، پلات سوم بر اساس آزمون خاک به اضافه محلول پاشی با سولوپتاس و پلات چهارم بر اساس آزمون خاک به اضافه پتاس بالا (حداقل۱۰۰ کیلو نسبت به شاهد) و محلول پاشی روی و بُر پروژه تغذیه اجرا می‌شود.

     وی از پروژه کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا نیز سخن گفت و افزود: این پروژه تلفیقی از مبارزه شیمیایی، نصب کارت و تله فرمونی و مقایسه با مزرعه شاهد در شرایط معمولی کشاورز است و در پروژه پنجم مصرف سموم با سمپاش‌های مختلف پهپاد بوم دار و سمپاش‌های در دسترس کشاورزان بررسی می‌شود.

    طرح ملی پنبه بنیان در سطح پنج هکتار و با تناوب پنبه با غلات اجرا می‌شود و حداقل به مدت سه سال استمرار خواهد داشت.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *