×
×

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه
غیرقابل قبول مشکل‌تراشی‌ در مسیر تامین آب برای سمنان

  • کد نوشته: 10717
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۶
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مشکل‌تراشی‌ها و موانعی که در مسیر اجرای طرح‌های تامین آب استان ایجاد می‌شود قابل قبول نیست.
    غیرقابل قبول مشکل‌تراشی‌ در مسیر تامین آب برای سمنان
  • تبلیغ هدفمند

     نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مشکل‌تراشی‌ها و موانعی که در مسیر اجرای طرح‌های تامین آب استان ایجاد می‌شود قابل قبول نیست.

    آیت الله سیدمحمد شاهچراغی عصر روز گذشته در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان حوزه‌های روستایی و عشایری استان در دفتر امام جمعه سمنان، افزود : در خصوص تامین آب برای استان مشکل تراشی هایی انجام می شود که قابل قبول نیست، استان سمنان جزئی از کشور است که دسترسی به آب پایدار نیز از مطالبات به حق این استان است. 

    امام جمعه سمنان افزود: ما در استان سمنان تشنه آب هستیم و در سفر رییس جمهوری به استان نیز دو مساله تامین آب و اشتغال را در خوشامدگویی به ایشان تاکید کردم. 

    غیرقابل قبول مشکل‌تراشی‌ در مسیر تامین آب برای سمنان
    غیرقابل قبول مشکل‌تراشی‌ در مسیر تامین آب برای سمنان

    وی تاکید کرد : در فصل تابستان در برخی از روستاها کمبود آب به وجود می آید، این مساله نیز به دلیل کویری بودن استان سمنان است و می طلبد که مسئولان به این امر نیز توجه ویژه داشته باشند.

    وی بیان کرد : احیاء، لایروبی و مرمت قنات ها و چاه های آب روستاها با کمترین هزینه می تواند در آبادانی روستا تاثیرگذار باشد.

    شاهچراغی گفت: عشایر در کشور و به ویژه در استان سمنان به هنگام گرفتاری دادرس و فریادرس همه جامعه و حامی و پشتیبان کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

    وی گفت: عشایر از غیرت دینی، وطن پرستی و ایثار و فداکاری بسیار ویژه ای برخوردار هستند و همواره شاهد بودیم عشایر استان سمنان در کمک رسانی به نیروهای رزمنده حضور کامل داشتند.

    وی ادامه داد : عشایر متدین، مذهبی و ولایی هستند و هیچگونه عیب و نقصی به این عزیزان وارد نیست.

    امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه مسئولین باید نسبت به رسیدگی به عشایر و تحقق مطالبات آنها بیشتر توجه داشته باشند، گفت : عشایر بخش اعظمی از گوشت و لبنیات جامعه را تامین می‌کنند و در اختیار مرم قرار می دهند و به این واسطه نباید محتاج و نیازمند امری باشند. 

    شاهچراغی تاکید کرد : از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به توقع بجای عشایر که رسیدگی به مطالباتشان است ، اهتمام لازم را داشته باشند. 

    به گفته وی، روستاهای استان سمنان از نظر زندگی و دسترسی به برق و آب و شبکه تلفن همراه در شرایط خوبی قرار دارند.

    امام جمعه سمنان مسوولان استان را به مساله اشتغالزایی برای روستاییان توجه داد و اضافه کرد : بر اساس گزارش و آمار و اطلاعات، روستاهایی با جمعیت بالا در استان وجود دارد که راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک در آنها می تواند به اشتغال، کسب درآمد و معیشت مردم کمک بسزایی داشته باشد.

    شاهچراغی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام اربعین حسینی تاکید کرد و گفت : به واسطه کرونا در بحث راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی که نماد عشق به امام حسین(ع) است مشکل ایجاد شده و همانطور که‌ مقام‌ معظم رهبری تاکید کردند، مردم نسبت به زیارت اربعین در خانه ها اقدام‌کنند.

    امام جمعه سمنان یادآور شد : مردم باید امروز بیش از هر زمانی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک به منظور جلوگیری از انتقال بیماری اهتمام ورزند و در عین حال به مباحث و مسائل مذهبی خود نیز بپردازند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *