رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: هر چند در برخی از مناطق عشایری راه دسترسی به روستا ممکن است از نقص‌هایی برخوردار باشد که در راستای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد اما تاکنون ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه دسترسی دارند.
×
×

رئیس سازمان امور عشایری کشور
دسترسی ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه

  • کد نوشته: 10734
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۶
  • ۰
  • رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: هر چند در برخی از مناطق عشایری راه دسترسی به روستا ممکن است از نقص‌هایی برخوردار باشد که در راستای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد اما تاکنون ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه دسترسی دارند.
    دسترسی ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: هر چند در برخی از مناطق عشایری راه دسترسی به روستا ممکن است از نقص‌هایی برخوردار باشد که در راستای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد اما تاکنون ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه دسترسی دارند.

    دسترسی ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه 
ec
    دسترسی ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه

    به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کرمعلی قندالی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، صداقت، کار، تلاش و ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های روستائیان و عشایر برشمرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی را به قشر روستایی و عشایر ارائه کرده است.

    وی با اشاره به خدمات ارائه شده به جامعه روستایی و عشایری، بیان داشت: هر چند در برخی از مناطق عشایری راه دسترسی به روستا ممکن است از نقص‌هایی برخوردار باشد که در راستای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد اما تاکنون ۹۵ درصد جامعه عشایری به راه دسترسی دارند.

    تأمین آب پایدار برای عشایر در دستور کار دولت

    پرئیس سازمان امور عشایری کشور مطرح کرد: خشکسالی‌های اخیر، خشک شدن چشمه‌ها و قنوات مشکلات عدیده‌ای را برای عشایر به وجود آورده که در این راستا یکی از تصمیمات دولت تأمین آب پایدار و شبکه‌ای برای عشایر کشور است.

    قندالی با بیان اینکه با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ سهمی را برای عشایر در نظر گرفتیم، مطرح کرد: روز گذشته ۶۲۵ پروژه آبرسانی به عشایر در کل کشور به‌صورت همزمان افتتاح شد.

    وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم عشایری در خراسان‌جنوبی مربوط به منطقه منجیکو در شهرستان نهبندان است، عنوان کرد: فاز یک آبرسانی به این منطقه عشایری به اتمام رسیده و فاز دوم آن نیز تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید و فاز سوم آن نیز از محل ۵۰ میلیارد فاینانس تأمین اعتبار خواهد شد.

    برخورداری ۱۰۰۰ خانوار عشایری از نعمت آب سالم

    رئیس سازمان امور عشایری کشور از مطالعه چهار پروژه در زمینه آبرسانی به عشایر خراسان‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: تا پایان امسال بیش از یک هزار خانوار عشایر خراسان‌جنوبی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد و در سال آینده نیز یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ خانوار دیگر به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا خواهند کرد.

     با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ سهمی را برای عشایر در نظر گرفتیم و روز گذشته ۶۲۵ پروژه آبرسانی به عشایر در کل کشور به‌صورت همزمان افتتاح شد.

    قندالی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح زنجیره گوشت دام عشایر کشور خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرواربندی پنج میلیون رأس دام در زنجیره تولید قرار گرفته که در دو مرحله به استان‌ها اختصاص می‌‌یابد.

    وی با بیان اینکه رقم تسهیلات با توجه به تعداد دام متفاوت است، افزود: صادرات گوشت قرمز عشایر نیز پس از مدیریت بازار داخلی در برنامه سازمان عشایر قرار دارد.

    حمایت از تولیدات صنایع‌دستی عشایر

    رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال و تولید و در زمینه پرواربندی به عشایر خراسان‌جنوبی تخصیص یافته است، یادآور شد: ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در این زمینه در مرحله دوم خواهیم داشت.

    قندالی از حمایت از تولیدات صنایع‌دستی عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث صنایع‌دستی یک فروشگاه اینترنتی در اتحادیه مرکزی برای فروش محصولات عشایر ایجاد شده تا عشایر بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی خود را معرفی و به فروش برسانند.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *