×
×

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
افزایش۲۵درصدی برداشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد نوشته: 10814
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۷
  • ۰
  • عیسی راستین نسب- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت محصول برنج امسال در این استان نسبت به سال پیش ۲۵ درصد افزایش یافته است.
    افزایش۲۵درصدی برداشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • تبلیغ هدفمند

    عیسی راستین نسب- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت محصول برنج امسال در این استان نسبت به سال پیش ۲۵ درصد افزایش یافته است.

    عیسی راستین نسب داشت: امسال ۳۰ هزار تن برنج در شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد تولید و هم اکنون عملیات برداشت  این محصول در حال انجام است.

    وی بیان کرد:این میزان محصول برنج در پنج هزار هکتار شالیزار استان برداشت می شود.

    مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال ۲۳ هزار تن برنج در انواع محلی و پرمحصول در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار تولید و برداشت شد.

    مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی کشت پاییزه گندم آبی و دیم،کلزا و جو آبی و دیم در ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع استان گفت: بهره برداران با کمبود کودهای وارداتی مانند فسفات و پتاس روبه رو هستند.

    وی ابراز داشت: مسئولان در تلاش برای تامین کود مورد نیاز بهره برداران برای انجام کشت پاییزه هستند و مشکلی برای تامین کود اوره در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

    وی در مورد بذر نیز گفت: هشت هزار و۴۰۰ تن بذر برای انجام کشت پاییزه محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد تامین و در حال توزیع بین بهره برداران است.

    راستین نسب ابراز داشت:پیش بینی می شود امسال گندم آبی و دیم در ۱۰۰ هزار هکتار ، جو آبی و دیم در۲۷ هزار  و کلزا در سه هزار هکتار از مزارع  مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت شود.

    تابستان امسال ۶۸هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد که از این میزان هشت هزار و ۴۰۰ تن گندم بذری بوده است.

    ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
    بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *