×
×

مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان
احداث سه شهرک‌ گلخانه‌ای در روستاهای مرزی

  • کد نوشته: 10827
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۷
  • ۰
  • الله وردی خادمی-مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان گفت: تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر 300 میلیاردريال در این منطقه مرزی اقدام به ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در روستاهای حصارچه، کرپشلی و غلامان می‌شود.
    احداث سه شهرک‌ گلخانه‌ای در روستاهای مرزی
  • تبلیغ هدفمند

    الله وردی خادمی-مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان گفت: تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیاردریال در این منطقه مرزی اقدام به ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در روستاهای حصارچه، کرپشلی و غلامان می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کارآنلاین– الله وردی خادمی هدف از ایجاد این شهرک ها را توسعه گیاهان دارویی دانست و اظهار داشت: با راه اندازی این فضاها می توان ۱۰۰اشتغال مستقیم و ۳۰۰ اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرد.

    وی در ادامه با اشاره به تامین تسهیلات اعتبار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی افزود: این اعتبار تسهیلاتی جهت ایجاد گلخانه های کوچک روستایی در مناطق باغلق و داشلی قلعه در نظر گرفته شده است.

    مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان ، از آثار ایجاد این نوع شهرک ها افزایش تولید و رونق اقتصادی همراه با مصرف بهینه آب دانست و گفت: برای نخستین بار در مساحتی به متراژ۳هزار متر مربع محصول آلوئه ورا در گلخانه های شهر غلامان و روستای گرکز به زیر کشت رفته است.

    احداث سه شهرک‌ گلخانه‌ای در روستاهای مرزی
    احداث سه شهرک‌ گلخانه‌ای در روستاهای مرزی

    وی با اشاره به شرایط خاص گیاه آلوئه را تصریح کرد: ویژگی خاصی که این گیاه دارد کشت آن در زمین های غیر بارور و حاصلخیز بوده که این امر موجب توجه و ایجاد کسب و کار ارزان و با ارز آوری بالا برای ساکنان منطقه تبدیل کرده است.

    طبق گزارشات واصله خراسان شمالی با بیشترین شاغل در بخش کشاورزی دارای ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این وسعت بیش از ۳۰۰هزار آن کشتزار بوده که دارای ۸۰ هزار بهربردار در این بخش فعالیت می کنند.

    استان خراسان شمالی با مساحت ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان بوده که شهرستان راز و جرگلان بیشترین میزان از این مسالت را به خود اختصاص داده است.

    میانگین بارش سالیانه باران در این استتن۲۴۰ میلی متر بوده است.این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *