×
×

هواشناسی خراسان شمالی
در جمع‌آوری محصولات،کشاورزان عجله کنند

  • کد نوشته: 10965
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۸
  • ۰
  • هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کشاورزان و باغداران نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی خود به دلیل افت شدید دما در روزهای شنبه و یکشنبه شتاب کنند.
    در جمع‌آوری محصولات،کشاورزان عجله کنند
  • تبلیغ هدفمند

    هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کشاورزان و باغداران نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی خود به دلیل افت شدید دما در روزهای شنبه و یکشنبه شتاب کنند.

    براساس گزارش روز جمعه اداره کل هواشناسی استان ، دمای هوای اکثرمناطق در بازه زمانی اعلام شده به زیر صفر خواهد رسید که طبق این اطلاعات شهر فاروج  دمای منفی چهار درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

    طبق گزارش هواشناسی اکثر مناطق استان با ۱۲ درجه افت دما مواجه خواهند شد که این میزان در ارتفاعات محسوس تر خواهد بود.

    اخطاریه اخیر سازمان هواشناسی حاکی از این است که شهروندان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در تامین انرژی و سیستم گرمایشی و اقدامات نظیر شتاب در جهت برداشت سریع محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، چغندر قند و ذرت داشته باشند و مانع از تنش سرمایی برای محصولات کشاورزی خود شوند و در پوشش جایگاه های تولید کشمش و تجهیز گلخانه های به وسایل گرمایشی اقدام کنند.

    در این بین کاشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان و باغداران نسبت به انباشت محصولات خود در فضای باز و در روی زمین هشدار دادند.

    خراسان شمالی دارای ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در حوزه فعالیت دارند لازم به ذکر است که از ۳۴۴ هزار هکتار ۳۰۰ هزار هکتار در بخش زراعی و الباقی در بخش باغات در حال بهربرداری توسط کشاورزان و باغداران استان می باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *