×
×

مدیر کل دامپزشکی گلستان
افزایش کشورهای متقاضی فرآورده‌های دامی گلستان

  • کد نوشته: 10970
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۸
  • ۰
  • کشورهای متقاضی واردات فرآورده‌های خام دامی از گلستان طی نیمه نخست امسال نسبت به کل سال ۹۸ روند رو به رشد داشته و به ۱۳ مورد افزایش یافت.
    افزایش کشورهای متقاضی فرآورده‌های دامی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    کشورهای متقاضی واردات فرآورده‌های خام دامی از گلستان طی نیمه نخست امسال نسبت به کل سال ۹۸ روند رو به رشد داشته و به ۱۳ مورد افزایش یافت.

    به گزارش بازار کسب کار به نقل از ایرنا و بر اساس آمار دامپزشکی گلستان در نیمه نخست امسال برای ۱۳ کشور شامل هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار، امارات، ارمنستان، عراق، قطر، افغانستان، گرجستان، آذربایجان، مغولستان، ونزوئلا مجوز حمل یک هزار و ۱۱۲ فقره انواع فرآورده خام دامی تولیدی استان صادر شد درحالی که طی سال ۹۸ صادرات محدود به ۱۱ کشور بود.

    همچنین در این بازه زمانی خریداران جدید فرآورده های خام دامی تولیدی استان گلستان، کشورهای لائوس، قطر، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، مغولستان، ونزوئلا بوده که جایگزین کشورهای گرجستان، لبنان، روسیه، ترکمنستان و ازبکستان شده اند.

    مدیرکل دامپزشکی گلستان در این پیوند گفت: در ابتدای امسال فرآورده های خام دامی شامل پای و پنجه مرغ، پولت تخم گذار، تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی، خوراک و مکمل آبزیان، فرآورده های لبنی، گوشت منجمد مرغ و آلایش مرغ به ۱۳ کشور آسیایی و حتی آمریکای لاتین با مجوز دامپزشکی استان صادر شد.

    افزایش کشورهای متقاضی فرآورده‌های دامی گلستان
    افزایش کشورهای متقاضی فرآورده‌های دامی گلستان

    غلامرضا محرابی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراوانی خرید محصول فرآورده های خام دامی شامل پای و پنجه مرغ به وزن سه میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم از هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار و امارات بوده است.

    وی صادرات سه هزار قطعه پولت مرغ تخم گذار به ارمنستان، ۹ هزار و ۸۰۸ تن تخم مرغ خوراکی به عراق، ارمنستان و قطر، دو میلیون و ۱۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی به عراق، ۶ میلیون و ۴۹۶ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی، هزار و ۱۶۰ تن خوراک و مکمل آبزیان به افغانستان، بیش از ۶۸۸ تن فرآورده های لبنی به گرجستان، عراق و آذربایجان، پنج هزار و ۶۸۲ تن گوشت مرغ منجمد به عراق، افغانستان، مغولستان و ونزوئلا و ۹ تن آلایش مرغ به افغانستان را از دیگر محموله صادارتی فرآورده های خام دامی استان گلستان برشمرد.

    به گفته وی محموله‌های صادراتی گلستان از طریق مرز ریلی، زمینی و هوایی به ۱۳ کشور آسیایی و آمریکای لاتین حمل شده است.

    گلستان ۴ پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب استان)، تیل آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق استان) و گمرگ اینچه برون (شمال و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد و مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان را صادر می کند.

    گمرک خشکی اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس واقع در شمال گلستان و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده‌ای و ریلی را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می کند.

    استان گلستان با جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و دارا بودن ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۳ هزار هکتار باغ، سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی، یک هزار و ۴۳ واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه ریزی در هر دوره بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون قطعه، ۴۸۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر از قطب های مهم تولیدات کشاورزی و دامی ایران است.

    مطابق گزارش جهادکشاورزی گلستان، در این استان شمالی بهره برداران بخش کشاورزی آن سالانه پنج میلیون و ۱۶۰ هزار تن محصول تولید می کنند که در تولید ۱۵ محصول رتبه های اول تا چهارم کشور را دارد.

    استان شمالی گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *