×
×

فرماندار خداآفرین:
تاکنون هیچ راکتی به محدوده سد قیزقلعه‌سی اصابت نکرده

  • کد نوشته: 10984
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۸
  • ۰
  • فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: هیچ راکت خمپاره‌ای به محدوده سد قیزقلعه‌سی در کشورمان برخورد نکرده است.
    تاکنون هیچ راکتی به محدوده سد قیزقلعه‌سی اصابت نکرده
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: هیچ راکت خمپاره‌ای به محدوده سد قیزقلعه‌سی در کشورمان برخورد نکرده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی امیری راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این راکت خمپاره متعلق به نظامیان جمهوری آذربایجان به پاسگاه نظامیان ارمنستان در آن سوی رودخانه ارس در مجاورت سد قیز قلعه سی برخورد کرد.

    تاکنون هیچ راکتی به محدوده سد قیزقلعه‌سی اصابت نکرده
    تاکنون هیچ راکتی به محدوده سد قیزقلعه‌سی اصابت نکرده

    وی ادامه داد: با این حال با توجه به نزدیکی محل اصابت راکت خمپاره به سد قیزقلعه سی ما نیز نگران وضعیت پیش آمده هستیم.

    به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن ادعا می شد یک راکد خمپاره جنگ قره داغ به سد قیزقلعه سی بر روی رودخانه ارس برخورد کرده و در نتیجه آن ۲ نگهبان سد مجروح شده اند.

    شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین ارتش های جمهوری های آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

    از زمان آغاز جنگ در قره باغ در اوایل هفته گذشته تاکنون بیش از ۳۰ راکت خمپاره به روستاهای خداآفرین برخورد کرده که در نتیجه آن دو واحد روستایی خسارت دیده و به یک کودک جراحت جزئی وارد آمده است.

     گزارش ایرنا، با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک،  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

    مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

    بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی درآمد.

    در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *