×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر

  • کد نوشته: 10993
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۹
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و رسیدن به شرایط عادی با موافقت وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز این استان از روز شنبه ۱۹ مهرماه اعمال می‌شود.
    اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و رسیدن به شرایط عادی با موافقت وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز این استان از روز شنبه ۱۹ مهرماه اعمال می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر سعید کشمیری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس این محدودیت‌ها همه مدرسه‌ها، مراکز حوزه علمیه، رستوران، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها و مراکز ورزشی تعطیل می‌شوند.

    وی بیان کرد: هم اکنون در این استان شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی و گناوه در وضعیت قرمز کرونا، دشتستان و دیلم نارنجی و کنگان، جم، دیر و عسلویه نیز در وضعیت زرد قرار دارند. 

    کشمیری اضافه کرد: براساس آمارها، میزان ورودی به بیمارستان‌های استان نسبت به خروجی در یک هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر
    اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر

    دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: این افزایش بستری در بیمارستان‌ها با توجه به شرایط ابتلا به ویروس کرونا در سایر مناطق کشور زنگ خطری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۳۲ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند بیان کرد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

    کشمیری در باره علت افزایش روند بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: این افزایش بیماری ناشی فصل پائیز و شیوع بیماری آنفلوآنزا نیست زیرا استان هنوز تحت تاثیر این بیماری قرار نگرفته و بیشترین علت افزایش ناشی از رفتارهای اجتماعی، شرکت در تجمع‌ها، دورهمی‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

    دبیرستاد استانی مقابله با کرونا یادآور شد: هرچند ۵۰۰ تخت آماده برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا د ر استان بوشهر آماده‌است و در زمان حاضر ۳۳۰ تخت اشغال شده‌است، نباید اجازه داد این اشغال تخت افزایش یابد.

    کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر تمرکز بستری در مرکز استان بوشهر افزایش یافته و این مساله در مرکز استان مشکل آفرین شده‌است.

    وی تاکید کرد: بیماری کرونا در استان بوشهر وضعیت شکننده‌ای دارد و هرگونه ساده انگاری و سهل انگاری می‌تواند این استان را در شرایط سختی قرار دهد به همین دلیل مردم باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مجموع موارد مثبت کرونا در این استان ۱۳هزار و ۴۶۷ نفر است که از این شمار ۱۰ هزار و ۱۶۲ نفر بستری، ۹هزار و ۲۰۷ نفر بهبود یافته و ۶۲۳ نفر جان خود را در اثر این ویروس از دست داده‌اند.

    وی در باره توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مرحله نخست سهمیه این استان مختص زنان باردار، بیماران خاص، جانبازان و کارکنان خط مقدم در بیمارستان‌ها توزیع و تزریق انجام شده‌است هرچند سهمیه برای جامعه هدف کافی نبود اما تلاش می‌شود در مرحله دوم تزریق واکسن به این گروه‌ها تکمیل شود.

    کشمیری اضافه کرد: انتظار می‌رود تا هفته آینده توزیع واکسن آنفلوآنزا با اولویت سالمندان در داروخانه‌ها انجام شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *