×
×

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی
برخوردبا۱۹۰موردتعلیف غیرمجاز توسط محیط زیست

  • کد نوشته: 11117
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۰
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال با ۱۹۰ مورد تعلیف غیرمجاز در عرصه‌های تحت مدیریت این اداره کل برخورد و ۷۶ هزار راس دام از این عرصه‌ها خارج شده است.
    برخوردبا۱۹۰موردتعلیف غیرمجاز توسط محیط زیست
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال با ۱۹۰ مورد تعلیف غیرمجاز در عرصه‌های تحت مدیریت این اداره کل برخورد و ۷۶ هزار راس دام از این عرصه‌ها خارج شده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدحسین صالحی به ایرنا اظهار داشت: تعلیف غیرمجاز دام در شهرستان های مختلف استان گزارش و با آن برخورد شده است.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: در این مدت ۴۸ مورد تخلف تخریب عرصه های طبیعی در مناطق مختلف استان به ثبت رسیده است.

    صالحی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۲ مورد پرونده تخلف آلودگی زیست محیطی، به مراجع قضایی معرفی شده است که موضوع آن مشکل مدیریت پسماند به وسیله یکی از شهرداری ها، پسماند بیمارستانی و یا مشکلات زیست محیطی در کشتارگاه ها است.

    وی در بخش دیگر سخنان خود در باره تخلف های حوزه حیات وحش در استان گفت: نیمه نخست امسال، شکار غیرمجاز ۲۵۰ قطعه انواع پرنده مهاجر و شکاری، شکار غیرمجاز ۲۷ راس پستاندار شامل کل، بز، قوچ، میش، آهو و یک قلاده خرس کشف شده است.

    صالحی اظهار داشت: در این مدت از شناسایی ۹ مورد شروع به شکار، از تخلف جلوگیری شد.

    برخوردبا۱۹۰موردتعلیف غیرمجاز توسط محیط زیست
    برخوردبا۱۹۰موردتعلیف غیرمجاز توسط محیط زیست

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، ۲۹ قبضه سلاح شکاری مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

    در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

    اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *