×
×

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور
آغاز به‌کارنخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور

  • کد نوشته: 11137
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۰
  • ۰
  • با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی با هدف ترویج وتوسعه فرهنگی و اقتصادی و نمایش جلوه های زیبای زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاهای ایران در گرگان افتتاح شد.
    آغاز به‌کارنخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی با هدف ترویج وتوسعه فرهنگی و اقتصادی و نمایش جلوه های زیبای زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاهای ایران در گرگان افتتاح شد.این تلویزیون اینترنتی که با دریافت نماد تجارت الکترونیک در راستای معنویات و شعار مقام معظم رهبری و در جهت رونق و جهش تولید با دریافت مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات و رسانه های صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیمای جمهوری اسلامی تحت نظر پارک علم و فناوری و مرکز رشد افتتاح و شروع به فعالیت نمود.

    از اهداف راه اندازی این شبکه اینترنتی می توان توجه به نیروهای جوان و با انگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده و همچنین توجه به مخاطبین که بعنوان ذینفعان اصلی همکاری همه جانبه با تلویزیون تولید کنندگان و تهیه کنندگان محتوی در حوزه های ایده پردازی و برنامه سازی است اشاره کرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز شنبه در مراسمی با افتتاح این شبکه تلویزیون اظهار داشت: گلستان دارای تنوع بسیاری از لحاظ قومیتی و منطقه ای در بخش روستایی و عشایر است که فرهنگ و رسوم و آداب زیادی را در خود نهفته که با نگرش و توجه خاص به آن می توان تاثیرات فراوانی را در بخش اقتصاد که تا بدین لحظه بدان توجه نشده است را شاهد بود.

    ستاری با اشاره به بافت قدیمی و بکر اکثر روستاهای گلستان گفت: با وجود این نعمات نهفته گلستان می تواند تبدیل به مراکز مهمی برای توسعه اقتصادی شوند که متاسفانه به جز تعدادی از روستاها سایر مناطق از این ظرفیت بکر برای دیگران ناشناخته و مورد کم لطفی واقع شده است.

    آغاز به‌کارنخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور
    آغاز به‌کارنخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور

    وی در ادامه افزود: مناطق روستای گلستان همانند بسیاری از سکونتگاه های کشور دچار مشکلات زیر ساختی نیست اما به لحاظ وجود ظرفیت و توانمندی های فراوان هنوز موفق به راه اندازی فرصت های شغلی نشده است که خوشبین هستیم با راه اندازی این شبکه اینترنتی و ایجاد فرصت برای معرفی و شناساندن توانمندی ها، ایده ای نو برای رونق اقتصادی روستاهای گلستان باز شود.

    هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: حضور موثر استارتاپ ها با وجود برخورداری استان از اقلیم های گوناگون با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و فعالیت گسترده در تولید محصولات کشاورزی، می تواند بخشی از توانمندی های گلستان را برای جذب گردشگر اقدام به معرفی این جاذبه ها که به رونق بیش از پیش و توسعه گلستان کمک کند.

    با توجه به اینکه گلستان دارای جمعیت ۲۰ درصدی بیشتر از میانگین کشوری جمعیت روستایی دارد که براساس آمار ۴۶٫۶درصد جمعیت یک میلیون ۸۶۹هزار نفری گلستان ساکن روستاها هستند.

    معاون علمی فناوری ریاست جمهوری قبل افتتاح نخستین تلویزیون اینترنتی کشور از تولیدات ۱۱ شرکت فناور و دانش بنیان گلستان که متاسفانه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ فاصله گذاری اجتماعی هر چند با تذکر توسط مدیر نمایشگاه بود بازدید بعمل آورده و در این بین نیز صندوق پژوهش و فناوری را در مرکز نوآوری علم و فناروی گرگان افتتاح نمود.

    سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که جهت بازدید از فعالیت چند مرکز دانش بنیان و امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق روز شنبه با استقبال دکتر حق شناس استاندار استان و جمعی از مسوولان اجرایی وارد گلستان شد.

    عکس : عقیل مهقانی

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *