×
×

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی
پوشش۹۰درصدی تلفن همراه درجاده‌های خراسان شمالی

  • کد نوشته: 11202
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدعلی مرتضوی-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اظهار داشت: 90درصد جاده های اصلی و فرعی خراسان شمالی زیر پوشش شکبه تلفن همراه قرار گرفته است که امر موجب شده تا خراسان شمالی دارای رتبه 15 در بخش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور باشد.
    پوشش۹۰درصدی تلفن همراه درجاده‌های خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدعلی مرتضوی-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اظهار داشت: ۹۰درصد جاده های اصلی و فرعی خراسان شمالی زیر پوشش شکبه تلفن همراه قرار گرفته است که امر موجب شده تا خراسان شمالی دارای رتبه ۱۵ در بخش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور باشد.

    مرتضوی گفت: اجرای برخی طرح های توسعه ای در نیمه نخست سالجاری باعث شده تا استان نسبت به ضریب نفوذ تلفن همراه با یک پله رشد به رده پانزدهم کشور اردتقا یابد و از ضریب نفوذ ۷۸.۹۲ به ۸۲.۱۸ درصد تغییر وضعیت دهد.

    وی پروژه های انجام شده امسال را در جهت کاهش شکاف دیجیتالی و راه اندازی زیرساخت های مدرن ارتباطی متوازن در سطح استان، نصب و راه اندازی سایت ها، گسترش مسیر فیبر نوری و اتصال مدار شبکه هوشمند مدارس عنوان داشت و گفت: در حال حاضر مشترکان اپراتورهمراه اول از ۷۰۳ هزار مشترک فعال به ۷۳۸ هزار و ۷۹۴ مشترک افزایش یافته و در همین مدت شمار مشترکان اپراتور ایرانسل نیز با روند افزایشی از ۵۱۳ هزار و ۴۴۰ مشترک به ۵۵۶ هزار و ۳۵۳ مشترک رسیده که این رشد موجب ارتقای یک پله ای استان به رده دهم کشور گردیده است.

    وی از افزایش تعداد مشترکان اینترنت نیز خبر داد و گفت: تعداد مشترکان اینترنت که در سال قبل ۷۳۴ هزار و ۵۶۰ مشترک بود اکنون به ۸۱۸ هزار  و ۴۵۵ نفر رسیده و در این بخش نیز از جایگاه ۲۲ به ۱۸ کشور رسیده ایم.

    پوشش۹۰درصدی تلفن همراه درجاده‌های خراسان شمالی
    پوشش۹۰درصدی تلفن همراه درجاده‌های خراسان شمالی

    مرتضوی از افزایش تعداد روستاهای زیر پوشش تلفن همراه در استان نیز خبر داد و گفت: تا اسفند سال قبل ۵۱۸ روستا زیر پوشش اینترنت قرار داشت اما امسال ۵۱ روستای دیگر نیز زیر پوشش قرار گرفته است.

    وی به اتصال ۵۰ روستای استان در نیمه نخست امسال به اینترنت اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۴۴ روستای استان دارای اینترنت هستند و از دیگر سو ۳۹ سایت تلفن همراه و ۱۰ دکل مخابراتی نیز در مناطق مرزی توسط پیمانکاران ایرانسل در حال اجرا و در مرحله نصب تجهیرات است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر با اجرای ۷۰کیلومتر فیبر نوری به پیمانکاری مخابرات انجام شده که در این بین نیز بیش از ۱۳۴۰ مدرسه روستایی و شهری به واسطه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و های وب به شبکه هوشمند مدارس متصل شدند .

    وی با اشاره به اسنکه ۷۸ درصد روستاهای استان دارای پوشش خطوط تلفن همراه می باشند افزود:از این مقدار تا کنون ۷۵ درصد نیز متصل به پوشش اینترنت روستایی هستند که طبق قانون برنامه ششم توسعه موظفیم که ۸۰ درصد روستاها را تا پایان برنامه ششم توسعه به شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم.

    خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۸۶۳ هزار نفر ۴۴ درصد آنان در مناطق روستای ساکن هستند.که براساس آمار منتشر شده تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزارمشترک از خدمات تلفن همراه و۳۰۰ هزار مشترک نیز از خدمات تلفن ثابت برخوردار هستند.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *