×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
رتبه هفتم سرانه کتابخانه‌ای دومین شهرپرجمعیت استان

  • کد نوشته: 11206
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ارتباط با سرانه کتابخانه ای استان اظهار داشت : با افتتاح و راه اندازی کتابخانه مرکزی شیروان،که به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان می باشد، سرانه کتابخانه ای شیروان از رتبه هفتم به رده پنجم استان ارتقا خواهد یافت.
    رتبه هفتم سرانه کتابخانه‌ای دومین شهرپرجمعیت استان
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ارتباط با سرانه کتابخانه ای استان اظهار داشت : با افتتاح و راه اندازی کتابخانه مرکزی شیروان،که به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان می باشد، سرانه کتابخانه ای شیروان از رتبه هفتم به رده پنجم استان ارتقا خواهد یافت.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه کتابخانه در استان به ازای هر ۲۶ هزارم مترمربع یک نفر است گفت : با افتتاح و راه اندازی کتابخانه مرکزی دومین شهر بزرگ استان این رقم به ۳۰ هزارم مترمربع افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به گستره کنونی کتابخانه های استان به ۲۲ هزار و ۷۲۲ مترمربع گفت :با راه اندازی و شروع فعالیت کتابخانه مرکزی شیروان، این رقم به ۲۵ هزار و ۶۹۴ متر مربع افزایش خواهد یافت.

    ابراهیم عباسپور- رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شیروان افزود : این شهرستان رتبه هفتم از بین ۸ شهرستان استان با سرانه ۱۳ هزارم مترمربع فضای کتابخانه‌ای به ازای هر نفر، رتبه هفتم را دارد. در حال حاضر از ۱۹۳۳ متر مربع زیر بنای اختصاصی ۱۰ کتابخانه شیروان ۵ باب در شیروان، زیارت، و لجلی و پنج باب دیگر در مناطق روستایی مستقر هستند.

    عباسپور ضمن اشاره به افتتاح و ساخت کتابخانه مرکزی شیروان،با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع گفت: تا بدین لحظه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی را طی کرده است، که با افتتاح آن سرانه فضای کتابخانه ای این شهرستان از ۱۳ هزارم مترمربع به ۳۲ هزارم مترمربع به ازای هر نفر افزایش خواهد یافت.

    مسعود الهی- معاون شهردار شیروان ضمن اشاره به اینکه این کجری اجرای پروژه کنابخانه شهرداری است گفت: فضای مذکور در صورت تخصیص اعتبار ۲۴ میلیارد ریالی که برای تجهیز به سامانه گرمایش و سرمایش و سالن آمفی تئاتر طی ۳ ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری خواهد رسید.

    رتبه هفتم سرانه کتابخانه‌ای دومین شهرپرجمعیت استان
    رتبه هفتم سرانه کتابخانه‌ای دومین شهرپرجمعیت استان

    الهی با اشاره به بازدید ی که طی ۱۰ روز گذشته توسط دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی از این طرح داشت قول همکاری و مساعدت لازم جهت تکمیل و بهره برداری از طرح، گفت: تا بدین لحظه اعتباری برای تکمیل این پروژه از سوی هیچ نهاد و سازمانی تخصیص نیافته است.

    طبق آمار دومین شهرستان بزرگ و پر جمعیت استان به ازای هر ۱.۷ باب کتابخانه ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که میانگین استاندارد آن با این جمعیت، ۳ باب کتابخانه می باشد.
    این شهرستان به لحاظ دومین شهر پرجمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *