×
×

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی
بازرسی۳۵هزارموردازصنوف خراسان شمالی

  • کد نوشته: 11293
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • ۰
  • مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار مورد بازرسی در نیمه نخست امسال به منظور جلوگیری از تخلفات از سطح بازار و صنوف استان انجام شد.
    بازرسی۳۵هزارموردازصنوف خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار مورد بازرسی در نیمه نخست امسال به منظور جلوگیری از تخلفات از سطح بازار و صنوف استان انجام شد.

    محمد بدری اظهار داشت: این بازرسی ها منجر به تشکیل بیش از هزار و ۵۰۰ پرونده شد که متخلفان به چهار میلیارد ریال پرداخت جریمه تقدی در حق دولت محکوم شدند.

    وی گفت: با هر گونه تخلف و گرانفروشی در بازار برخورد قانونی می شود و در این پیوند،  به ادارات مرتبط بویژه صنعت و معدن تاکید شده است که با متخلفان برخورد قاطع شود.   

    وی با اشاره با اقداماتی که در زمینه تنظیم بازار استان انجام شده است نیز اظهار داشت:  در نیمه نخست امسال خرید حمایتی ۳۵۳ تن گوشت مرغ و ۸۷ تن گوشت گوساله (از محل تولیدات استان) و انجماد آن در راستای تنظیم بازار انجام شد.

    وی هم چنین از جذب و توزیع بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن شکر، هزار و ۹۲  تن برنج هندی، ۴۹۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۵۳ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت‌های دولتی  و توزیع بیش از ۴۰ هزار حلقه لاستیک خودرو سبک و نیمه سنگین در استان خبر داد.

    وی گفت: یکی از اقدامات شاخص این دفتر، برنامه ریزی و هماهنگی برای خرید تضمینی  و توافقی محصول زعفران، گوشت قرمز و گوجه فرنگی برای اولین بار در استان بود.

    وی گفت: در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۳ و نرخ بیکاری نیز ۱۲درصد بود.

    وی همچنین نرخ تورم را نیز ۲۸.۸ درصد بیان کرد و افزود: در چند سال اخیر این  نرخ در استان بیشتر از میانگین کشور بود.

    وی علت این  اختلاف را نبود زیر ساخت های توسعه ای و تولید نشدن کالاهای اساسی در داخل  استان دانست و افزود:  با تلاش های صورت گرفته نرخ تورم استان با میانگین کشور کاهش یافت.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *