×
×

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
بازسازی۱۱۸دستگاه پل آسیب دیده از سیل لرستان

  • کد نوشته: 11333
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • ۰
  • معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت که ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک آسیب دیده از سیل لرستان به طول یکهزار و ۴۵۰ متر بازسازی و احداث شده است که ۱۶ دستگاه از پل های بزرگ مربوط به شهرستان پلدختر با ۸۶۶ متر طول است .
    بازسازی۱۱۸دستگاه پل آسیب دیده از سیل لرستان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت که ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک آسیب دیده از سیل لرستان به طول یکهزار و ۴۵۰ متر بازسازی و احداث شده است که ۱۶ دستگاه از پل های بزرگ مربوط به شهرستان پلدختر با ۸۶۶ متر طول است .

    عبدالهاشم حسن نیا روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پل دول گپ معمولان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته بسیاری از جاده های استان لرستان در اثر ریزش باران و طغیان رودخانه ها و رانش دچار آسیب شد که تا کنون ۳۱۰ کیلومتر از این مسیرها بهسازی شده است.

    وی افزود: ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک به طول یکهزار و ۴۵۰ متر  در استان لرستان بازسازی و احداث شده که احداث ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۸۶۶ متر از این تعداد مربوط به شهرستان پلدختر می باشد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ۱۱ کیلومتر بستر رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر ساماندهی و ۲۲ کیلومتر از محور پلدختر – خرم آباد ساحل سازی و شانه های خاکی ایجاد شده است.

    بازسازی۱۱۸دستگاه پل آسیب دیده از سیل لرستان
    بازسازی۱۱۸دستگاه پل آسیب دیده از سیل لرستان

    وی اظهار داشت: پل های بزرگ استان لرستان و شهرستان پلدختر مانند پل بابازید با تامین اعتبار و فعالیت های بالقوه  پیمانکار و مهندسان مشاور ظرف ۶ ماه آینده یعنی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

    حسن نیا یادآورشد: میزان اعتبار پروژه های سیل در حوزه راهداری  براساس قراردادها  حدود یکهزار میلیارد تومان است که با تعدیل ها به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد ،تا کنون بخش هایی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد و اعتبارات تخصیص داده شده و مابقی در جریان است و امید که تا پایان سال این پروژه ها تامین و بازسازی شوند .

    وی به جاده ترانزیتی پلدختر – خرم آباد اشاره کرد وافزود: بخشی  از این جاده مربوط به پل های بزرگ و بخشی دیگر از آن مربوط به عرض و بستر راه است که مسیر دیگری به صورت بزرگراه طراحی شده  است.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  کشور گفت: یک باند مسیر جدید پلدختر – خرم آباد توسط شرکت ساخت  در حال احداث  است  و برای جلوگیری از احتمال بالا آمدن آب در فصل بارندگی بخش هایی از جاده  فعلی که دچار آسیب شده ترمیم ، انتشار و تعریض می شود.

    وی افزود: این قراردادها و اعتبارات مربوط به آن نشان می دهد دولت عزم راسخی برای  انجام اقدام هایی در راستای  بهبود وضعیت استان لرستان به ویژه راه های آسیب دیده از سیل دارد .

    حسن نیا یادآورشد: هدف دولت جلب رضایتمندی حداکثری مردم در شرایط موجود و این مقطع زمانی است .

    وی به پیگیری های استاندار لرستان مبنی بر تجهیز ماشین آلات برای بهسازی راه های استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از اعتبارات عمرانی بخشی از این ماشین آلات تامین شده ، امید که بتوان در گام دوم با ابلاغ اعتبارات ماشین آلات و تجهیزات  مورد نیاز بازسازی راه های استان تامین شود.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امیدواریم اکیپی از تجهیزات و ماشین آلات که در مناطق سرد سیر برای بهبود راه های استان های همجوار در ۶ ماه اول سال مشغول فعالیت بودند  به این استان منتقل شوند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *