×
×

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
پلمب ۱۸کارگاه ساختمانی ناایمن

  • کد نوشته: 11419
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • ۰
  • رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۸ کارگاه ساختمانی در استان به علت شرایط خطرناک محیط کار و وجود پتانسیل‌های بروز حادثه، با هماهنگی مراجع قضایی پلمب شد و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.
    پلمب ۱۸کارگاه ساختمانی ناایمن
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۸ کارگاه ساختمانی در استان به علت شرایط خطرناک محیط کار و وجود پتانسیل‌های بروز حادثه، با هماهنگی مراجع قضایی پلمب شد و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

    علی قلی پور اظهار داشت: از این تعداد ۶ کارگاه در نیمه نخست امسال و مابقی در ماه جاری بوده است.

    وی گفت: در این بازه زمانی سه هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار سطح استان انجام گرفته و در این مدت هزار و ۲۶۴ مورد ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه های مشمول قانون کار استان صادر شده است.

    وی افزود: در این بازرسی ها به مسائل ایمنی و حفاظت فنی، حقوق و دستمزد و شرایط کار در کارگاه های مشمول قانون کار استان از طریق ۱۵ بازرس در تمام شهرستان‌های استان نظارت می شود.

    پلمب ۱۸کارگاه ساختمانی ناایمن
    پلمب ۱۸ کارگاه ساختمانی ناایمن

    وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۹ کارگاه به علت عدم رعایت مسائل قانونی در خصوص آیین نامه های ایمنی و بهداشت کار و حقوق و مزایای کارگری و پروتکل های بهداشتی کرونایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

    وی افزود: در بازرسی از کارگاه های ساختمانی با کارفرمایان متخلف که آیین نامه های ایمنی را رعایت نکنند و جان کارگران و سایر افراد به خطر بندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن پلمپ کارگاه با همکاری مراجع قضایی تا زمان رفع نقص کامل بازگشایی نخواهند شد.  

    رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: تمام متقاضیان ساخت ساختمان مکلف هستند پیش از اخذ پروانه ساختمانی آموزش های ایمنی محیط کار را در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی فرا بگیرند.

    بیش از ۸۴ هزار کارگر در خراسان شمالی از پوشش بیمه بهره مند هستند.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *