×
×

مدیر جهاد کشاورزی شیروان
تولید۲۴۰ تن عسل در شیروان

  • کد نوشته: 11452
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: زنبورداران این شهرستان در سال جاری ۲۴۰ تن عسل از ۲۶ هزار کلنی تولید کردند که نسبت به پارسال حدود پنج تن کاهش دارد.
    تولید۲۴۰ تن عسل در شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: زنبورداران این شهرستان در سال جاری ۲۴۰ تن عسل از ۲۶ هزار کلنی تولید کردند که نسبت به پارسال حدود پنج تن کاهش دارد.

    مهران حیاتی با بیان اینکه هم اکنون ۲۹۰ نفر به کار تولید عسل در این شهرستان مشغول هستند، اظهار داشت: میانگین تولید عسل در کلنی ها در سال جاری با ۵۰۰ گرم کاهش نسبت به پارسال در هر کلنی به ۹ کیلوگرم رسید.

    وی از جمله عوامل کاهش تولید عسل را تنش گرما،  نبود تراکنش نامناسب باران و وجود بیماری کووید ۱۹ دانست و گفت: گران شدن نهاده ها از دیگر عوامل کاهش تولید عسل بوده است.

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال سرشماری آمارگیری زنبورستان ها که هرسال در مهرماه انجام می شد به دلیل بیماری کرونا انجام نشد و این آمار طبق فرم خوداظهاری زنبورداران صورت گرفت.

    تولید۲۴۰ تن عسل در شیروان
    تولید۲۴۰ تن عسل در شیروان

    استان خراسان شمالی به لحاظ شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی از قطب های مهم تولید عسل در کشور است.

    وجود اقلیم متفاوت در گستره ۲ میلیون هکتاری خراسان شمالی شرایط را برای پرورش زنبور عسل فراهم کرده و رشته کوه های آلاداغ، سالوک و شاه جهان که دامنه شمالی برخی از این رشته  کوه ها به سمت شیروان  است، از بهترین مناطق برای تولید عسل است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *