مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در تلاشیم که وقف طبق نیازهای روز انجام شود.
×
×

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان
تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات

  • کد نوشته: 11559
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • ۰
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در تلاشیم که وقف طبق نیازهای روز انجام شود.
    تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در تلاشیم که وقف طبق نیازهای روز انجام شود.

    تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات
    تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات

    حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال اقدامات بسیاری توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است که از جمله آن تحقق ماموریت‌های اوقاف است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف اوقاف بیان کرد: رسانه‌ها در راستای تحقق ماموریت‌های اوقاف نقش بسزایی دارند.

    وی با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه مبارزه با تبعیض و ظلم و فساد را دارند، گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود.

    کرمی از وجود ۳۱ هزار رقبه در استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۲ امامزاده در استان وجود دارد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: ۱۸ درصد موقوفات در حوزه دارو و درمان و ۵۰ درصد در بحث عزاداری برای امام حسین(ع) و بقیه نیز مربوط به خیرات و مبرات است.

    وی با اشاره به اینکه نیاز استان موقوفات جدید در حوزه اجتماعی است، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای جدی اوقاف کمک به زندانیان و مشارکت در این حوزه است.

    کرمی با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف حفظ و نگهداری موقوفات است، گفت: نگهداری موقوفات برای بهره‌وری بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه از دیگر اهداف اوقاف به عنوان متولی امر است.

    وی با اشاره به اینکه امسال ۱۶ وقف به موقوفات استان اضافه شده است، گفت: موقوفات دقیقا بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از انسان‌های غافل موقوفه‌خواری می‌کنند، گفت: در مقابل برخی هم پیگیر احقاق موقوفات هستند و با توجه به وجود یک اداره تخصصی ما اجازه این موقوف‌ خواری را نخواهیم داد.

    *مطالبه ۱۰۰ میلیاردی اوقاف از ادارات

    وی با اشاره به اینکه گاها برخی از ادارات هم به موقوفه‌خواری اقدام می‌کنند، گفت: پیگیری لازم در این باره نیز انجام می‌شود و درخواست ما این است که ادارات و نهادها با تعامل اموال اوقاف را برگردانند.

    کرمی با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از ادارات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: کارهای حقوقی این مطالبات نیز انجام شده است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۴ میلیارد تومان است،گفت: ما پیگیر وصول این مطالبات نیز هستیم.

    وی با بیان اینکه اوقاف به دنبال اشتغالزایی است، گفت: در این زمینه نیز با بهره‌گیری از ظرفیت اوقاف اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

    کرمی با اشاره به اینکه اوقاف یک اداره فرهنگی نیست بلکه اقتصادی است، تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت مراکز افق که در امامزادگان ایجاد شده استفاده می‌شود.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی نیز اوقاف فعال است و در این باره نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد، گفت: همچنین اخیرا یک مرکز خیریه نیز تشکیل یافته است که هدف آنهم استفاده از مشارکت مردمی است.

    وی با بیان اینکه هنوز دیدگاه واقفین در ارتباط با وقف و موقوفات تغییر نکرده است، تصریح کرد: انجام وقف باید طبق نیازهای روز انجام شود.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: تقاضای ما این است که اشخاص حقوق موقوفات را پرداخت کنند.
    کرمی از برگزاری ۳۵ نشست حقوقی خبر داد و گفت: این اقدام نیز به منظور احیای حقوق موقوفات انجام شده است.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *