×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی
نجات پلنگ گرفتار در محاصره سگ‎‌های گله

  • کد نوشته: 11578
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط‌بانان در ارتفاعات روستای تنگه ترکمن، یک قلاده پلنگ را از محاصره سگ های گله نجات دادند.
    نجات پلنگ گرفتار در محاصره سگ‎‌های گله
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط‌بانان در ارتفاعات روستای تنگه ترکمن، یک قلاده پلنگ را از محاصره سگ های گله نجات دادند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، مهدی اله پور اظهار داشت: در پی  گزارشی از دامداران روستای تنگه ترکمن مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات مشرف به روستا و گرفتار شدن پلنگ بر بالای درخت و در محاصره سگ‌ها دریافت شد و موضوع در دستور کار ماموران حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

    وی افزود: ماموران  به محل اعزام شدند که پس از مشاهده پلنگ و بررسی وضعیت با همکاری دامداران و شورای اسلامی روستا نسبت به دور کردن سگ های گله از درختی که پلنگ بر بالای آن پناه گرفته بود اقدام کردند و مسیر مناسب برای هدایت پلنگ باز شد.

    نجات پلنگ گرفتار در محاصره سگ‎‌های گله
    نجات پلنگ گرفتار در محاصره سگ‎‌های گله

    وی با بیان اینکه با دور شدن سگ های گله، پلنگ از درخت پایین آمده و در مسیر مناسب محل را ترک کرد، افزود: در مشاهدات مستقیم و بررسی تصاویر و فیلم تهیه شده خوشبختانه این پلنگ صحیح و سالم است.

    اله پور خاطر نشان کرد: در این حادثه ۳ قلاده از سگ های گله زخمی شده که زخم این حیوانات سطحی بوده و بزودی بهبود می یابند.

    هفته جاری محیط بانان راز و جرگلان از نزدیک چندین قلاده پلنگ را تصویربرداری کرده بودند.

    استان خراسان شمالی به لحاظ جمعیت پلنگ، وضعیت خوبی در میان استان های کشور دارد و بیشتر کوهستان‌های این منطقه، زیستگاه این گربه‌سان زیبا است.

    در مجموع، بیشتر کوه های استان زیستگاه پلنگ است و این حیوان شبگرد و منزوی است و عمدتا خود را مخفی می کند از این رو، کمتر مشاهده می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *