×
×

استانداریزد
تمدیدمحدودیت‌های کرونایی برای هفته آتی

  • کد نوشته: 11598
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • ۰
  • استانداریزد گفت: با توجه به روند افزاینده ابتلا به بیماری کرونا در استان برای هفته آتی نیز تمامی محدودیت‌های تعیین شده در این هفته تمدید می‌شود.
    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی برای هفته آتی
  • تبلیغ هدفمند

    استانداریزد گفت: با توجه به روند افزاینده ابتلا به بیماری کرونا در استان برای هفته آتی نیز تمامی محدودیت‌های تعیین شده در این هفته تمدید می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در سی و چهارمین نشست ستاد مقابله با کرونای استان افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف استان باید نسبت به دورکاری یک سوم نیروها اقدام کنند و با مدیران متخلف در این زمینه باید برخورد قانونی صورت گیرد و همچنین از ارائه خدمات به مراجعان فاقد ماسک اجتناب شود.

    وی با تاکید بر تشدید بازرسی از واحدهای مختلف صنفی و برخورد با متخلفان و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: در شهرستان های مهریز و تفت نیز ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی از طریق همکاری فرمانداری های و نیروی انتظامی در روزهای تعطیل پایان هفته اعمال شود.

    طالبی ادامه داد: با توجه به اتمام ماه صفر در هفته آتی و برگزاری آیین های ازدواج ، در شرایط موجود برگزاری هرگونه مراسم در تقابل با پروتکل های بهداشتی است و مسئولان در این زمینه بر سالن های پذیرایی نظار داشته باشند.

    وی همچنین از شهرداری یزد خواست با کمک به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زمینه رفع نواقص بیمارستان شرایط بحرانی استان را فراهم سازد تا هرچه سریعتر این بیمارستان تجهیز و آماده بهره برداری در مواقع بحرانی شود.

    استاندار یزد همچنین با تقدیر از خیران و سپاه که برای کمک به بخش بهداشت و درمان استان اعلام آمادگی کردند، هماهنگی همه بخش ها برای مدیریت هر چه بهتر شرایط با توجه به وضعیت قرمز استان در زمینه ابتلا شهروندان به کرونا را مورد تاکید قرار دارد.

    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی برای هفته آتی
    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی برای هفته آتی

    طالبی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در زمینه تبیین شرایط بحرانی استان گفت: از صدا و سیما انتظار می رود هرچه سریعتر استودیو سلامت را در این رسانه فعال کند تا از طریق این ظرفیت شهروندان در جریان آخرین وضعیت و همچنین اقدامات و ملاحظاتی که باید مورد نظر قرار دهند، آگاه شوند.

    وی همچنین از رییس سازمان صمت استان خواست با هماهنگی صنایع استان امکانات این بخش به خصوص در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

    محدودیت‌های کرونایی که در هفته گذشته از سوی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد اعلام شده بود برای هفته آتی نیز تمدید شد که بر اساس آن برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، برگزاری نشست‌ها و جلسات ادارات و مراسم روضه خوانی در فضاهای مسقف ممنوع اعلام شده بود و روضه خوانی‌ در فضای باز نیز منوط به کسب مجوز از تبلیغات اسلامی اعلام شد.

    احمد ترحمی همچنین با اعلام تعطیلی سالن‌های و دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه‌های اداری یاد آور شده بود : کارمندان ادارات باید از ماسک استفاده کنند و رعایت این موضوع بر عهده مدیران ادارات است.

    تعطیلی سالن های ورزشی، شهربازی و گیم نت ها و پارک های ، محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت ۲۰ غیر از اصناف عرضه کننده مایحتاج ضروری شهروندان، تعطیلی آرامستان ها، ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی و پلمب اصناف متخلف از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونای استان یزد بود.

    بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد، این استان به نسبت جمعیت رتبه اول در بیشترین میزان ابتلا به بیماری کرونا را در کشور دارد و هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر به دلیل این بیماری در مراکز درمانی استان بستری هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *