×
×

استاندار کرمانشاه
مدیران۱۵۶میلیاردپول نقدموجوددرخزانه راجذب کنند

  • کد نوشته: 11605
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • ۰
  • استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵۶ میلیارد تومان پول نقد در خزانه دولت داریم، گفت: برخی از مدیران استان تلاشی برای رفع موانع و جذب این اعتبار نمی‌کنند اما بعدا می‌گویند پول نداریم.
    مدیران۱۵۶میلیاردپول نقدموجوددرخزانه راجذب کنند
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵۶ میلیارد تومان پول نقد در خزانه دولت داریم، گفت: برخی از مدیران استان تلاشی برای رفع موانع و جذب این اعتبار نمی‌کنند اما بعدا می‌گویند پول نداریم.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: ۷۵ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به اعتبارات حوزه مدیریت بحران، ۵۶ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی و ۲۵ میلیارد تومان هم متعلق به محل توازن است اما نمی‌دانم چرا این پول جذب نمی‌شود.

    او با تاکید بر ضرورت رفع موانع جذب این اعتبار گفت: مدیران استان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و فصل کاری را از دست ندهند.

    وضعیت کرونایی استان، «بسیار بد»

    استاندار کرمانشاه شرایط شیوع کرونا در استان را هم «بسیار بد» توصیف کرد و گفت: از همه مدیران اجرایی استان انتظار دارم که سلامت مردم را در اولویت کاری خود قرار داده و اقدام لازم را برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

    به گفته بازوند، میزان پایبندی ادارات استان به پروتکل های بهداشتی ۴۶ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

    او تاکید کرد: استانداری برای بهبود رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گروه‌هایی را با هدف نظارت بر رفتار دستگاه های اجرایی اعزام می کند و اگر روشن شود پروتکل های بهداشتی در اداره ای رعایت نمی شود، مدیرکل آن باید پاسخگو باشد.

    بازوند گفت: ادارات استان نباید به ارباب رجوعی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، خدمت‌رسانی کند و همچنین مدیران ادارات موظف به برخورد با کارمندان متخلف در این زمینه هستند.

    برخی مدیران ریسک نمی‌کنند

    فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی استان نیز دیگر موضوعی بود که استاندار کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: برخی مدیران استان ریسک نمی کنند و در زمینه فروش اموال مازاد دستگاه متبوع خود وارد عمل نمی شوند.

    بازوند اظهار کرد: دولت و کشور با شرایط سختی در کرونا و تحریم ها مواجه است و ضرورت دارد مدیران اموال و دارایی های منجمد دستگاه متبوع خود را استفاده کنند.

    او گفت: هیچ یک از مدیران استان تصور نکنند که از محل فروش اموال سایر دستگاه‌ها، بودجه‌ای به آنها داده می شود مگر در موارد خاص که مشکل دستگاهی با یک اعتبار اندک حل می شود.

    مدیران۱۵۶میلیاردپول نقدموجوددرخزانه راجذب کنند
    مدیران۱۵۶میلیاردپول نقدموجوددرخزانه راجذب کنند

    باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد بفروشیم

    معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل جهاد کشاورزی استان که ۲ مجموعه پیشتاز در فروش اموال مازاد بوده اند، از استاندار کرمانشاه درخواست کردند که درآمد حاصل از این محل را در دستگاه متبوع خود هزینه کنند که بازوند با درخواست آنها مخالفت کرد و گفت: در مرحله بعدی فروش اموال، درآمد حاصل شده به همان دستگاه داده می شود.

    معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در این زمینه گفت: برای استان کرمانشاه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهمیه فروش اموال مازاد پیش بینی شده و ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

    افشین کریمی افزود: عده ای از دستگاه ها از جمله استانداری و جهاد کشاورزی به خوبی پای کار فروش اموال مازاد خود آمده اند و برخی از دستگاه‌ها هم در این زمینه اقدام اولیه را صورت داده اند اما بسیاری از دستگاه ها همچنان کم کاری می کنند.

    فقط یک دستگاه از GIS استفاده می‌کند

    در بخش دیگری از جلسه امروز، معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از استفاده نکردن دستگاه های اجرایی استان از سامانه اطلاعات مکانی (GIS) انتقاد کرد و گفت: متاسفانه غیر از شرکت توزیع برق هیچ دستگاهی از این سامانه استفاده نمی‌کند.

    «هدایت حاتمی» تاکید کرد: با وجود اطلاعات لازم در سامانه GIS کسی به این نظام استعلامی مراجعه نمی کند که لازم است ضرورت مراجعه به آن در این جلسه به تصویب برسد.

    طرح پیشنهادی منطقه ویژه سومار

    رونمایی از طرح پیشنهادی منطقه مرزی سومار دیگر اتفاقی بود که در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه رخ داد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این باره گفت: پیرو تاکید رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی، اکنون طرحی برای ایجاد منطقه مرزی سومار تهیه شده است.

    «مهرداد سالاری» گفت: این طرح با عنوان «طرح پیشنهادی ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی استان کرمانشاه با محوریت مرز سومار» به شورای عالی شهرسازی فرستاده می‌شود که در صورت تصویب در مرحله بعد توسط مشاوره اداره کل راه و شهرسازی استان تبدیل به طرح نهایی خواهد شد و اگر مصوب شود، منجر به تخصیص اعتبارات ویژه برای این منطقه خواهد شد.

    استاندار کرمانشاه البته ۲ ایراد به این طرح پیشنهادی گرفت و گفت: نخست اینکه پروسه تایید این طرح در شورای عالی شهرسازی زمان بر است و دوم، احتمال دارد طرح مورد نظر شما با حریم امنیتی منطقه تداخل داشته باشد که لازم است برای رفع این مشکل پیگیری لازم صورت بگیرد.

    بازوند همچنین گفت: ما از رئیس جمهور تقاضای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله در حوزه آبرسانی و ساخت جاده را در مرز سومار کرده بودیم اما به نظر می‌رسد طرح فعلی با درخواست ما متفاوت باشد.

    البته در نهایت با نظر مساعد استاندار کرمانشاه این طرح در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه مصوب شد اما بازوند از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست که طرح پیشنهادی را پیش از ارسال برای شورای عالی شهرسازی برای اصلاح و تایید به معاونت های اقتصادی و سیاسی-امنیتی استانداری ارسال کند.

    او همچنین تاکید کرد که اداره کل راه و شهرسازی تفاوت ها و مزیت های مرز سومار با سایر نقاط مرزی استان مانند ازگله، نوسود، نودشه و سایر مرزها را مشخص و بیان کند که علت انتخاب این مرز چه چیزی بوده است.

    بازوند همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط استان کرمانشاه از نظر عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی گفت: ایستادن در جایگاه نخست کشور نتیجه تلاش و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه پرسنل زحمتکش استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها بوده که لازم است از همه آنها به ویژه معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تشکر کنم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *