×
×

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان
دریافت۲۸میلیاردریالی وام خسارت کروناتوسط فعالان صنایع دستی

  • کد نوشته: 11715
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت تا کنون 27میلیارد و 960میلیون ریال به فعالان صنایع دستی تسهیلات خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا به 361 فعال در این حوزه پرداخت شده است.
    دریافت۲۸میلیاردریالی وام خسارت کروناتوسط فعالان صنایع دستی
  • تبلیغ هدفمند

     به گزارش بازار کسب کار آنلاین مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت تا کنون ۲۷میلیاردو۹۶۰میلیون ریال به فعالان صنایع دستی تسهیلات خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۳۶۱ فعال در این حوزه پرداخت شده است.

    به گفته وی ۷۰۱ فعال حوزه صنایع دستی متقاضی دریافت ۵۴ میلیارد و۸۴۰ میلیون ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا شدند که سایردرخواست ها توسط متقاضیان نیز به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه: فعالان حوزه صنایع دستی به ترتیب رتبه های اول و سوم بیشترین ارایه طرح و جذب تسهیلات کرونا مربوط به شهرستانهای مینودشت با ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای ۸۵ طرح، گالیکش با چهار میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برای ۶۰ طرح و آزادشهر با سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برای ۴۷ طرح را در اختیار دارند.

    دریافت۲۸میلیاردریالی وام خسارت کروناتوسط فعالان صنایع دستی
    دریافت۲۸میلیاردریالی وام خسارت کروناتوسط فعالان صنایع دستی

    معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: طبق آمار به ثبت رسیده در سامانه هنرمندان کشور، این استان با ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان دارای پرونده تولید انفرادی و الباقی نیز دارای کارگاه تولیدی هستند که فعالیت عده ای از این هنرمندان به لحاظ شیوع ویروس مرگبار کووید-۱۹، نیمه تعطیل یا تعطیل هستند.

    براساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، سال گذشته با صادرات چمدانی برخی از تولیدات هنرمندان این صنعت به ۱۰ کشور ژاپن، ترکیه، عراق، ارمنستان، کانادا، امارات، سوئد، آلمان، عمان و فرانسه ارز بدست آمده معادل ۳۰۸ هزار دلار عاید این هنرمندان شده است.

    حاجی ابراهیمی افزود: به دنبال تقویت و گسترش زیر ساخت های لازم جهت فروش در شبکه های اجتماعی با توجه به کاهش فروش ناشی از خسارت کرونا به محصولات تولیدی و عدم برپایی نمایشگاه در سال جاری هستیم.

    هر کدام از محصولات تولیدی همچون فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و نیز دوخت‌های سنتی پوشاک از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است که با هنرمندی زنان و دختران و مردان این استان، دارای نام و آوازه غیر قابل توصیف بین خریداران داخلی و خارجی هستند.

    گلستان میزبان ۱۶ قوم از ۲۶ قوم مطرح کشور و مهاجرینی از ۳۰ استان کشور با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در شمال شرقی دریای خزر با دارا بودن کوه، جنگل، دشت و دریا می باشد.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *