×
×

استاندار خراسان شمالی
داروخانه‌هاملزم به توزیع ماسک۹هزارریالی اند

  • کد نوشته: 11771
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۸
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی داروخانه‌های استان ملزم به خرید ماسک از سه واحد تولیدی داخل و توزیع آن به قیمت ۹ هزار ریال هستند و سیستم نظارتی استان هم بر نحوه توزیع آن نظارت می‌کند.
    داروخانه‌هاملزم به توزیع ماسک۹هزارریالی اند
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی داروخانه‌های استان ملزم به خرید ماسک از سه واحد تولیدی داخل و توزیع آن به قیمت ۹ هزار ریال هستند و سیستم نظارتی استان هم بر نحوه توزیع آن نظارت می‌کند.

    محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: توزیع ماسک ۹ هزار ریالی در استان،  چهار هزار ریال کمتر از نرخ مصوب آن در کشور است.

    وی ظرفیت تولید ماسک در استان را روزانه ۵۰۰ هزار عدد دانست و افزود: بر این اساس روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در مراکز عرضه استان از جمله داروخانه ها، فروشگاه های لوازم بهداشتی،  هایپرمارکت ها و مراکز سلامت توزیع می شود.

    وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک برای همه شهروندان، افزود: به همین دلیل باید شرایط را برای دسترسی راحت اقشار محروم جامعه به این کالا فراهم کرد.

    استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در صورت تخلف داروهانه ها در این زمینه، این مراکز تعطیل نخواهند شد اما فرد مسوول متخلف شناخته شده و با آن برخورد قانونی می شود.

    وی با بیان اینکه توزیع ماسک ۹ هزار ریالی در داروخانه ها و سایر مراکز اجباری است افزود: باید تلاش کنیم تا اقشار بیشتری از آن استفاده کنند.

    نسخه شفابخشی برای پیشگیری از کرونا وجود ندارد

    استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه نسخه شفابخشی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وجود ندارد گفت: مسوولان باید با ارائه راه کارهایی، زنجیره گسترش این بیماری را قطع کنند.

    شجاعی اظهار داشت:  هم اکنون پروتکل های بهداشتی در برخی از اداره ها، سازمان ها، مطب های پزشکان، واحدهای تولیدی، رستوران ها، بانک ها، آرامستان ها، جایگاه های سوخت و آموزشگاه ها رعایت نمی شود.

    وی با بیان اینکه پذیرفته نیست که یک کارمند یا ارائه دهنده خدمت، ماسک نزند افزود: با تمامی کارمندانی و یا افرادی که خدمتی به مردم ارائه می دهند اما ماساک نمی زنند،  برخورد می شود.

    وی از وضعیت رعایت نکردن استفاده از ماسک در جایگاه های سوخت انتقاد کرد و افزود: جایگاه ها یکی از مراکز شیوع بیماری کووید ۱۹ است، هم اکنون ۷۵ درصد از جایگاه داران ماسک نمی زنند که بسیار نگران کننده است زیراکه روزانه تعداد زیادی از شهروندان به این مراکز رفت و آمد می کنند.

    استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی کارمندان باید از ماسک استفاده کنند، افزود: اگر کارکنان پروتکل های بهداشتی را  رعایت نکنند با مدیر مربوطه و خود کارمند برخورد جدی خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در بازار روزها انتقاد کرد و گفت: اگر این مراکز به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه نکنند تعطیل خواهند شد.

     شلوغی نانوایی ها ساماندهی شود

    استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به شلوغی نانوایی ها در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باید توسط تمامی دستگاه های مربوط به حوزه آرد و نان بررسی شود و اگر نیاز به تغییر فرایند در میزان سهمیه آرد، نحوه توزیع آن و حتی تغییر ساعت وجود دارد بررسی و اقدام شود تا شاهد تجمع مردم در برابر نانوایی ها نباشیم.

    شجاعی افزود: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز مختلف از جمله دفاتر پیشخوان، نانوایی ها و سایر مراکز باید به دنبال راه کارهایی باشیم.

    وی در ادامه از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی در مطب ها انتقاد کرد و گفت: فضای کشور عوض شده است پزشکان طبق برنامه های قبلی عمل نکنند باید با راه کارهایی حضور بیماران در این مکان ها را به حداقل برسانند.

    وی یکی از علت های بالای مرگ و میر بیماران را نیز مراجعه دیرهنگام  آنها به مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید در خصوص علایم بیماری اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری داشته باشد تا همه شهروندان در زمان مشاهده این علایم حساس شوند و به مراکز بهداشت و درمانی مراجعه کنند که این امر می تواند تعداد مرگ و میرها، مبتلایان و سرایت را بسیار کاهش دهد.

    مرگ و میرهای کرونایی در استان کاهش یافت

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرگ و میرهای کرونایی در این استان کاهش یافته است.

    دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: در حالی که تعداد فوتی های از ناحیه ویروس کرونا روند کاهشی دارد اما تعداد بستری ها در این استان افزایش یافته است.

    وی گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان های بجنورد، فاروج، شیروان و گرمه از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز است و همچنین وضعیت اسفراین و راز و جرگلان نارنجی و وضعیت جاجرم و مانه و سملقان نیز زرد است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در مجموع کمتر از ۳۸ درصد مردم استان ماسک می زنند.

    هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل سرد را پیش رو داریم و در و پنجره مکان های عمومی نیز بسته می شود لازم است که تمامی مکان های ارایه دهنده خدمات عمومی از جمله بانک ها سیستم تهویه را جدی بگیرند و راه کاری نیز برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

    رییس کمیسیون توزیع اقلام بهداشتی ستاد پیشگیری از بحران کرونای خراسان شمالی گفت: در مرحله اول توزیع ماسک ۹ هزار ر یالی ۴۸۰ هزار عدد ماسک در داروخانه ها، فروشگاه ها و سایر مراکز خرید استان توزیع شد.

    امین کلاته افزود: برخی از  داروخانه های شهرستان بجنورد به بهانه های مختلف از خرید این نوع ماسک ها خودداری می کنند.

    استان خراسان شمالی  از مردادماه امسال در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *