×
×

دبیر فدراسیون پرورش اندام:
وجوداحتمال تعویق مسابقات جهانی برای حضورایران

  • کد نوشته: 11775
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۸
  • ۰
  • دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اگرچه طبق تقویم جهانی قرار است رقابت‌های جهانی این رشته ورزشی در آبان‌ماه امسال برگزار شود ولی احتمال تعویق مسابقات، به منظور فراهم شدن زمینه حضور ایران در این مسابقات وجود دارد.
    وجوداحتمال تعویق مسابقات جهانی برای حضورایران
  • تبلیغ هدفمند

     دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اگرچه طبق تقویم جهانی قرار است رقابت‌های جهانی این رشته ورزشی در آبان‌ماه امسال برگزار شود ولی احتمال تعویق مسابقات، به منظور فراهم شدن زمینه حضور ایران در این مسابقات وجود دارد.

    حسن کرباسی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه ریاست فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام جهان، بارها برای حضور ایران در این رقابت ها تماس گرفته است ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم شورای فنی فدراسیون برای حفظ سلامت ورزشکاران، ما تیمی به این مسابقات اعزام نخواهیم کرد.

    وی با اشاره به جایگاه برتر کشور در رتبه بندی بدنسازی جهان، افزود: ایران جزو سه کشور برتر در حوزه بدنسازی و پرورش اندام جهان است و به همین دلیل احتمال تعویق مسابقات جهانی، به منظور شرکت ایران در این رقابت ها دور از ذهن نیست.

    کرباسی با اشاره به بومی سازی مکمل های ورزشی تصریح کرد: یکی از دغدغه های فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان، ارائه مکمل غیراستاندارد در باشگاه ورزشی است که در این بین وزارت بهداشت،  باید به عنوان متولی اعطای مجوز صدور و توزیع بر اساس قانون، بر این کالاها نظارت کند.

    وی افزود: در این بین کمیته ای متشکل از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، فدراسیون پزشکی ورزشی و شرکت توسعه سلامت تشکیل شده است تا با به‌کارگیری پزشکان مقیم و بازرسان بر وضعیت استان ها کنترل و نظارت داشته باشند.

    دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: همچنین وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی توافقنامه ای برای تولید مکمل های غذایی ورزشکاران منعقد کرده است که با بهره برداری از آن و حمایت از تولیدات داخلی، دیگر لزومی به استفاده از مکمل های وارداتی نخواهد بود.

    کرباسی با اشاره به بیمه های ورزشی مربیان باشگاه ها گفت: فدراسیون به زودی توافقی با بیمه ایران منعقد خواهد کرد تا تمامی مربیان باشگاه های کشور نیز زیر پوشش درمانی قرار گیرند.

    وجوداحتمال تعویق مسابقات جهانی برای حضورایران
    وجوداحتمال تعویق مسابقات جهانی برای حضورایران

    اعزام به مسابقات بین المللی بدنسازی باید با مجوز فدراسیون باشد

    وی با اشاره به شناسایی فعالیت های غیرقانونی ۲ گروه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی گفت: برخی از افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی اقدام به اعزام ورزشکاران به مسابقات گرجستان داشتند که تاکنون با ۲ گروه از آنان برخورد و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده است.

    کرباسی افزود: در واقع این افراد سودجو اگرچه ثبت شرکت کرده اند ولی دایره فعالیت آنها در حوزه اعزام به مسابقات تعریف نمی شود زیرا هرگونه اعزام به مسابقات بدنسازی، مچ اندازی و سایر بخش های ورزشی مرتبط با این رشته، باید با مجوز فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی صورت گیرد در غیر این صورت با فرد متخلف برخورد می شود و مدارک و نشان های کسب شده توسط ورزشکاران هیچ گونه اعتباری نخواهد داشت.

    مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان خراسان شمالی با حضور دبیر فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی و جمعی از ورزشکاران و مربیان این رشته برگزار شد.

    برای ریاست این هیات ۶ نفر ثبت نام کرده بودند که با انصراف چهار تن از کاندیداها، رای گیری میان ۲ کاندیدا برگزار شد و در نهایت سیدجمال وکیلی با ۱۰ رای از ۱۶ رای کسب شده به عنوان رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی برگزیده شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *