×
×

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی
برنامه‌ریزی جهت صادرات۳.۸میلیارددلاری

  • کد نوشته: 11830
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۹
  • ۰
  • رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان در ۶ ماهه امسال، گفت: پیش بینی می‌شود صادرات غیرنفتی به میزان ۳۲.۸ میلیارد دلار در کشور محقق شود و در برش استانی تحقق صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری برای استان برنامه‌ریزی شده است .
    برنامه‌ریزی جهت صادرات۳.۸میلیارددلاری
  • تبلیغ هدفمند

     رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان در ۶ ماهه امسال، گفت: پیش بینی می‌شود صادرات غیرنفتی به میزان ۳۲.۸ میلیارد دلار در کشور محقق شود و در برش استانی تحقق صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری برای استان برنامه‌ریزی شده است .

    حبیب امین زاده روز دوشنبه اعلام کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و مسدود بودن مرزهای صادراتی به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تکیه بر توانمندی صنایع پیشران و اصلی استان و برنامه ریزی های لازم در راستای توسعه صادرات، در سه ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد و در ۶ ماهه امسال ۱۸ درصد از برنامه های پیش بینی شده برای صادرات غیرنفتی استان جلوتر هستیم .

    وی با قابل قبول شمردن صادرات استان گفت: صادرات یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلاری ۶ ماهه سال قبل به یک میلیارد و ۹۱۹ میلیون دلار در نیمه ابتدایی سال جاری رسیده است که همین امر نشان دهنده توسعه صادرات استان می باشد .

    وی عمده بازارهای صادراتی و کشورهای هدف استان در زمینه صادرات را ۱۴ کشور همسایه و هند و چین همچنین برخی کشورهای اروپایی معرفی کرد و گفت: این کشورها مراودات تجاری مطلوبی با بخش خصوصی استان دارند و تحقق این امر نشان از عدم کارایی تحریم های ظالمانه دشمن در تجارت خارجی بخش خصوصی است .

    امین زاده عمده کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی را در حوزه تکمیل زنجیره تامین و باتوجه به مزیت های نسبی استان دانست و گفت: در ۶ ماهه امسال، الاهایی نظیر مواد و مصنوعات پلاستیکی، انواع خوراکی ها ( مرکبات )، قیر، سوخت و روغن های معدنی، چدن ، آهن و فولاد ، فرآورده های غلات ( آرد و نشاسته )، انواع دیگ های بخار، مس و مصنوعات مسی، قند، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای عمده کالاهای صادراتی استان بوده اند .

    وی با بیان اینکه سازمان صمت آذربایجان شرقی به عنوان یک دستگاه خدمتگزار به ویژه در شرایط تحریمی در تلاش است تا بیشترین خدمات را به صادرکنندگان استان ارائه دهد، افزود: با تسهیل امور صادرات کالاها در زمینه بازگشت ارزهای صادراتی نیز اقدام خواهیم کرد .

    رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از تمهیدات و مساعدت های خاصی که در مورد کارت های بازرگانی و ایجاد تسهیلات برای صادرات کالاهای تولیدی پیش بینی شده است؛ اظهار کرد: آماده دریافت پیشنهادات بازرگانان و تجار به منظور تسریع و تسهیل فرآیندها هستیم .

    امین زاده با اعلام اینکه امسال یکی از ارکان برنامه های جهش تولید، توسعه صادرات غیر نفتی است، گفت: فرآیند صادرات کالاها، ایجاد بازارهای جدید صادراتی و شرایط رقابتی قابل قبول، در جهت تحقق شعار سال خواهد بود .

    وی با بیان اینکه صادرات در شرایط فعلی کشور، یکی از شریان های اصلی اقتصاد است و حفظ آن نیازمند همت عمومی است، اظهار کرد: طی سال گذشته با توجه به ظرفیت های موجود در استان از نظر میزان وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ شاهد رشد فزاینده صادرات کالاها هستیم .

    رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به محور توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از اهداف اصلی جهش تولید در برنامه های ابلاغی وزارت صنعت، افزود: یکی از موفقیت های استان جلوگیری از واردات بی رویه بوده و بخشی از واردات سال های گذشته با تولید داخل و جایگزینی توسط صنایع داخلی جبران شده است به طوری که در ۶ ماهه سال قبل واردات ۶۰۶ میلیون دلاری از گمرکات استان، به ۴۳۶ میلیون دلار طی نیم سالجاری کاهش یافت.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *