×
×

حذف عینک باقطره خاص

  • کد نوشته: 11838
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۹
  • ۰
  • محققان قطره چشمی ساختند که حاوی نانوذرات است و این قطره می‌تواند مشکل انکسار چشم را حل کرده و در نهایت فرد را از عینک بی‌نیاز کند.
    حذف عینک باقطره خاص
  • تبلیغ هدفمند

    محققان قطره چشمی ساختند که حاوی نانوذرات است و این قطره می‌تواند مشکل انکسار چشم را حل کرده و در نهایت فرد را از عینک بی‌نیاز کند.

    آیا ممکن است قطره چشمی ساخت که با استفاده از آن بتوان از عینک بی‌نیاز شد؟

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از صبای سلامت ، یافته اخیر محققان نشان می‌دهد که این فناوری قابل پیاده‌سازی است. محققان موفق به ساخت نانوقطره‌ای شده‌اند که در صورت استفاده از آن مشکلات دوربینی و نزدیک‌بینی را می‌توان حل کرد. این روش که از تابش لیزر نیز در آن استفاده شده، از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد مرحله آزمون بالینی شده است .

    حذف عینک باقطره خاص
    حذف عینک باقطره خاص

    زیو زالوسکی از محققان بخش نانوفتونیک می‌گوید: «این فناوری سه مرحله دارد. در مرحله اول با استفاده از نرم‌افزاری که روی گوشی همراه نصب شده، میزان انکسار چشم مشخص می‌شود. سپس از لیزر برای هدف‌گیری قرنیه چشم استفاده می‌شود. این کار تنها یک ثانیه به‌طول می‌انجامد. در نهایت، بیمار از نانوقطره استفاده می‌کند، محلولی که حاوی نانوذرات است.»

    زالوسکی می‌افزاید: «این نانوذرات به محل الگو‌های ایجاد شده توسط لیزر در چشم می‌رود. با این کار ضریب انکسار چشم تغییر می‌کند و اصلاح می‌شود. این فرآیند به بیمار اجازه می‌دهد تا مشکل چشم خود را حل کند؛ بدون این که نیاز به تجهیزات پزشکی خاصی باشد.»

    این روش با جراحی‌های لیزر رایج تفاوت دارد. در جراحی‌های رایج معمولاً بخشی از قرنیه برداشته می‌شود، ولی در این روش تنها بخش کوچکی از قرنیه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مزیت این راهبرد در این است که بسیار ساده و ایمن بوده و در منزل نیز قابل استفاده است. این روش به شکلی است که به مرور زمان چشم نیز در بهبود خود خواهد کوشید. البته نیاز به تکرار این روش هر یک یا دو ماه یکبار وجود دارد تا چشم به مرحله عملکرد ایده‌آل برسد.

    این گروه این فناوری را روی خوک‌ها آزمایش کرده و نتایج قابل توجهی به‌دست آورده‌اند. محققان این پروژه به دنبال تجاری‌سازی این فناوری هستند و موفق به جذب حمایت مالی برای این کار شده‌اند. آن‌ها قصد دارند تا دو آزمایش در محیط زنده در مدت یک سال آینده انجام دهند و امیدوارند که طی دو سال آتی بتوانند آن را وارد بازار کنند .

    منبع: صبای سلامت

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *