×
×

رییس اداره محیط زیست اسفراین
عامل مهارآتش، وزش باداست

  • کد نوشته: 11914
  • ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • ۰
  • رییس اداره محیط زیست اسفراین گفت: با گذشت بیش از ۶ ساعت از آغاز آتش‌سوزی در ارتفاعات پارک ملی سالوک این شهرستان، به دلیل وزش باد هنوز موفق به مهار دامنه آتش در این پارک ملی نشده‌ایم.
    عامل مهارآتش، وزش باداست
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره محیط زیست اسفراین گفت: با گذشت بیش از ۶ ساعت از آغاز آتش‌سوزی در ارتفاعات پارک ملی سالوک این شهرستان، به دلیل وزش باد هنوز موفق به مهار دامنه آتش در این پارک ملی نشده‌ایم.

     علی فرجی اظهار داشت: آتش سوزی ارتفاعات شمال غربی پارک ملی سالوک از ساعت ۱۳ امروز آغاز شده و با وجود تلاش های محیط بانان و یگان های امدادی هنوز توفیق چندانی در مهار آتش حاصل نشده است پوشش گیاهی منطقه همچنان می سوزد.

    وی افزود: شدت وزش باد، تاریکی و برودت هوا مهار و فرونشاندن آتش را با مشکل روبه رو کرده است.
    وی گفت: باوجود شرایط نامساعد جوی، تلاش داریم تا این آتش سوزی هرچه زودتر خاموش شده و از گسترش دامنه آن در این منطقه جلوگیری شود.

    عامل مهارآتش، وزش باداست
    عامل مهارآتش، وزش باداست

    هنوز از گستره درگیر با این آتش سوزی که در بخش شمال غربی پارک ملی سالوک رخ داده است، اطلاع دقیقی ذکر نشده است.

    به گزارش ایرنا پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

    قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

    قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

    شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *