×
×

ورزشکاران معلول گنبدی
نیازمند سالن اختصاصی هستیم

  • کد نوشته: 11972
  • ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • ۰
  • ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که بخش زیادی از مدال‌های استان گلستان در رقابت‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی را به نام خود ثبت کرده‌اند در حال حاضر برای انجام تمرینات از داشتن سالن اختصاصی محروم و چشم انتظار نگاه ویژه مسوولان برای حل این مشکل هستند.
    نیازمند سالن اختصاصی هستیم
  • تبلیغ هدفمند

    ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که بخش زیادی از مدال‌های استان گلستان در رقابت‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی را به نام خود ثبت کرده‌اند در حال حاضر برای انجام تمرینات از داشتن سالن اختصاصی محروم و چشم انتظار نگاه ویژه مسوولان برای حل این مشکل هستند.

    رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس روز چهارشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) اظهار داشت که ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان ۱۴سال در سالن اختصاصی زیر نظر این هیات تمرینات و مسابقات ورزشی را برگزار می‌کردند اما سال گذشته با برگزاری مزایده و واگذاری سالن به بخش خصوصی، ورزشکاران فقط در ساعات خاص از آن استفاده می‌کنند.

    فرشید عاشوری از پیگیری برای بازگرداندن مدیریت سالن شهدای چای بوئین به هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس خبر داد و افزود: به سبب نبود نظارت و برخی کم توجهی‌ها، مشکلاتی برای فضای سالن از جمله روشنایی و کف‌پوشش‌ آن ایجاد شده که انجام تمرینات همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه شرایط کرونایی را برای ورزشکاران سخت کرده است.

    وی اضافه کرد: پیش از این هزینه اعزام تیم والیبال نشسته و برپایی مسابقات توسط این هیات از محل درآمدهای سالن تامین می‌شد اما اکنون برای اجرای برنامه‌ها بایستی دست به سمت سایر ارگان‌ها و ادارات و یا نیکوکاران دراز کنیم.

    نیازمند سالن اختصاصی هستیم
    نیازمند سالن اختصاصی هستیم

    به گفته عاشوری، اکنون “محمد نعمتی” در رشته والیبال نشسته و “عبدالجلیل قرنجیک” در رشته بسکتبال با ویلچر به عنوان ورزشکاران گنبدی که موفق به کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک توکیو (اواخر شهریور ۱۴۰۰) شدند، سالن مناسبی برای انجام تمرینات و حفظ آمادگی جسمانی خود ندارند.

    رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس ادامه داد: استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان دارد که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح این شهرستان در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

    به گفته وی، هم اکنون شهرستان گنبدکاووس ۴۸ ورزشکار معلول و جانباز دارد که بیشتر آنها در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی فعالیت دارند و تاکنون ۱۰ نفر از آنان موفق به کسب مدال‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی شدند.

    عاشوری که خود ۲ مدال طلای پارالمپیک در کارنامه دارد، افزود: بیشترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران معلول و جانباز گنبدکاووس مربوط به “جلیل ایمری” در رشته والیبال نشسته با چهار مدال طلا و یک نقره در مسابقات پارالمپیک و چهار مدال طلا در مسابقات جهانی است و سپس در همین رشته “آرش خرمالی” با یک مدال طلای پارالمپیک، “امیدنظر و عبدالسلیم شعار” به ترتیب هر کدام ۲ مدال طلای جهانی و “وحید بایلری، آرش قره‌قلپاقی و محمد نعمتی” هم یک مدال طلای پاراآسیایی را به نام خود ثبت کردند.

    وی اضافه کرد: “زهرا دانایی توس” در والیبال نشسته بانوان نیز یک مدال نقره پاراآسیایی برای کشورمان کسب کرده‌است و “عبدالجلیل قرنجیک” در رشته بسکتبال با ویلچر مدال طلای مسابقات پاراآسیایی و “فائزه دیبایی” در رشته پرتاب وزنه، مدال طلای کشوری را در کارنامه دارند.

    به گفته عاشوری، تمامی ورزشکاران نامبرده شده در لیگ‌های برتر کشور حضور دارند و محمد نعمتی و زهرا دانایی توس در رشته والیبال نشسته و جلیل قرنجیک و “عبدالصالح دانشمند” در رشته بسکتبال با ویلچر هم اینک عضو تیم ملی هستند.

    در همین پیوند رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالن شهدای چای بوئین این شهر همانند دیگر اماکن ورزشی هر ساله با انجام مزایده با قیمت مناسب در اختیار هیات ورزش جانبازان و معلولان شهرستان قرار می‌گرفت اما سال گذشته بخش خصوصی با قیمت بالاتر برنده شد.

    حجت‌الله یوسفی بابیان اینکه پیشنهاد خارج کردن سالن‌های اختصاصی و خانه‌های ورزش از مزایده‌ها در نشستی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، افزود: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نیز پیگیر تصویب این موضوع است تا مشکلات سر راه، ورزشکاران افتخارآفرین معلول و جانباز برطرف شود.

    گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *