×
×

فرماندار بیجار
مردم دراین شرایط جدی باشند

  • کد نوشته: 12181
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • ۰
  • فرماندار بیجار با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مرحله بحرانی از لحاظ شیوع کرونا از عموم مردم درخواست کرد توصیه‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را جدی بگیرند.
    مردم دراین شرایط جدی باشند
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار بیجار با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مرحله بحرانی از لحاظ شیوع کرونا از عموم مردم درخواست کرد توصیه‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

    علی اکبر ورمقانی اظهار داشت: برغم تذکر و توصیه مکرر در خصوص رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات مناسبتی و خانوادگی، عموم مردم شهرستان این موارد را جدی نمی‌گیرند.

    وی با اشاره به اینکه شهرستان به وضعیت بحرانی کرونا وارد شده است، اضافه کرد: در جلسه ستاد کرونای شهرستان مصوب شد مردم از مراجعه به آرامستان ها خودداری کنند که متأسفانه دیروز و امروز حجم زیادی از مردم در این مناطق حضور داشتند و به تذکرات پلیس و مسوولین آرامستان هم توجهی نکردند.

    فرماندار بیجار افزود: در چند روز اخیر به علت شیوع بیشتر بیماری ویروسی کرونا در میان خانواده های بیجاری، آمار فوتی در حال افزایش است و مردم با اطلاع از این که فرد متوفی به ابن علت فوت کرده باز هم توصیه بهداشتی را جدی نگرفته و در هنگام دفن و عرض تسلیت حضور پر رنگ دارند.

    مردم دراین شرایط جدی باشند
    مردم دراین شرایط جدی باشند

    او با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه مراسم عروسی ممنوع است، گفت: به آرایشگاه‌های زنانه توسط مرکز بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ شده از پذیرش عروس به هر عنوان خودداری کنند و بخشداران نیز دستور داده شده در صورت مشاهده یا خبردار شدن از برگزاری چنین مراسمی در حضور پلیس جلوگیری کنند.

    ورمقانی تاکید کرد: باشگاه های ورزشی که استفاده از وسایل ورزشی به صورت عمومی و در فضای بسته صورت می‌گیرد با دستور ستاد کرونا به مدت ۲ هفته فعالیت شان تعطیل است که در صورت مشاهده با متخلفات برخورد قانونی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بازی با سلامت و جان مردم شوخی بردار نیست و همه باید تابع پروتکل های بهداشتی باشند، گفت: با نظر مساعد امام جمعه بیجار برگزاری هر گونه نماز جماعت و جمعه تعطیل شده که باید عموم مردم به این نکته توجه داشته باشند.

    فرماندار بیجار با اشاره به اینکه قصد برخورد قضایی و استفاده از قوه قهریه با متخلفان نخواهیم داشت، افزود: توسط گشت‌های کنترل و نظارت به تمام صنوف شهرستان تذکر لازم داده شود در صورت عدم استفاده از ماسک توسط خود و مشتریان با اخذ دستور قضایی، نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام کند.

    او یادآور شد: رستوران ها، ساندویچی ها، اغذیه فروشان و کافی شاپ ها مجاز به پذیرش مشتری در محل نیستند و صرفا باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

    ورمقانی با تاکید بر اینکه اکیپ‌های نظارتی بر بانک ها، نانوایی ها، دفاتر قضایی، آموزشگاه ها و سایر مراکز پر مراجعه نظارت بیشتر و ویژه خواهند داشت، ادامه داد: ادارات،  ارگان ها و ادارات عضو شورای اداری از حضور ارباب رجوع و کارمندان بدون ماسک در محل کار جلوگیری کنند.

     وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پروش در فضای مجازی و شبکه آموزش برنامه های درسی مناسب را برای دانش آموزان ارائه می دهد، اضافه کرد: کلیه محدودیت ها در خصوص برگزاری حضوری دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی کماکان برقرار است و از خانواده ها درخواست داریم با این وضعیت برنامه ریزی برای مسافرت نداشته و در خانه بمانند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *