معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورت تامین واکسن آنفولانزا در سطح کشور، واکسن در دارو خانه های البرز توزیع می‌شود.
×
×

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز
واکسن آنفولانزا هنوز برای توزیع در داروخانه ها تامین نشده است

  • کد نوشته: 12266
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • ۰
  • معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورت تامین واکسن آنفولانزا در سطح کشور، واکسن در دارو خانه های البرز توزیع می‌شود.
    واکسن آنفولانزا هنوز برای توزیع در داروخانه ها تامین نشده است
  • تبلیغ هدفمند

    معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورت تامین واکسن آنفولانزا در سطح کشور، واکسن در دارو خانه های البرز توزیع می‌شود.

    سعید محمدی، معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز، با اشاره به افزایش اهمیت تزریق واکسن آنفولانزا برای مردم  با توجه به وضعیت کرونا در سال جاری، گفت: امسال با توجه به پیشگیری از بیماری کرونا، میزان ابتلا به آنفلوانزا بسیار کمتر شده و طبق آمارها در نیمکره جنوبی که زمستان را پشت سر گذاشته اند، میران ابتلا به آنفولانزا نسبت به سال گذشته به یک دهم درصد رسیده‌ است. 

    وی با بیان اینکه کلیه افراد پرخطر در استان البرز واکسن دریافت کرده اند افزود: حدود ۴۰ هزار نفر از  افراد پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، بیماران پیکند اعضا، کادر درمان تمام بیماران سرطانی، زنان باردار، شیمیایی های بالای ۵۰ درصد  و غیره با واکسن هایی که از طریق دانشگاه علوم پزشکی توزیع شد،   واکسن آنفولانزا را دریافت کردند.‌

    محمدی گفت: در مرحله دوم قرار بود واکسن آنفولانزا  درسطح داروخانه های استان توزیع شود و سایر بیماران از  جمله بیماران دیابتی، قلبی،…و  افراد بالای ۶۰ سال  در اولویت توزیع قرارگیرند که هنوزتوزیع در داروخانه ها صورت نگرفته است. 

    وی افزود: برای بیماران سرطانی و افرادی که شیمی درمانی می کنند واکسن به میزان کافی در اختیار مراکز درمان قرار گرفته و موجود است؛ این افراد می توانند به مرکز تحت درمان و یا مرکز انجام شیمی درمانی خود مراجعه و واکسن آنفولانزا را دریافت کند. 

    معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد دیابتی، بیماران قلبی و غیره جزو اولویت های بعدی هستند که در صورت توزیع در داروخانه‌ها می‌توانند نسبت به تهیه  واکسن و تزیق آن اقدام کنند.

    وی در خصوص زمان توزیع واکسن آنفلوانزا  در داروخانه های استان، اظهار کرد: قراربود زمان توزیع در داروخانه ها هفته قبل باشد که متاسفانه هنوز انجام نشده است. 

    محمدی یادآور شد: واکسن آنفولانزا باید در سطح کشور تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گیرد تا بتوانبم در سطح داروخانه های استان توزیع کنیم.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *