مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ جلد کتاب در 44 باب از کتابخانه‌های عمومی که سطح استان وجود دارد.
×
×

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام
وجود بیش از ۵۶۱ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی ایلام

  • کد نوشته: 12270
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • ۰
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ جلد کتاب در 44 باب از کتابخانه‌های عمومی که سطح استان وجود دارد.
    وجود بیش از  ۵۶۱ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی ایلام
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ جلد کتاب در ۴۴ باب از کتابخانه‌های عمومی که سطح استان وجود دارد.

    سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: هم اکنون ۴۴ باب کتابخانه‌های عمومی، ۷ باب کتابخانه مشارکتی و ۱۴ باب کتابخانه روستایی در سطح استان وجود دارد.

    وی افزود: در مجموع در سطح کتابخانه‌های ایلام ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.

    وجود بیش از  ۵۶۱ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی ایلام
    وجود بیش از ۵۶۱ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی ایلام

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام تصریح کرد: ۱۲۴ نفر به عنوان پرسنل و کتابدار در سطح کتابخانه‌های عمومی استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۶۴ نفر مرد و ۶۰ نفر زن هستند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های سطح استان تعطیل است و کتابداران فعالیت‌های فرهنگی را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام بیان داشت: میانگین اعضای کتابخانه‌های سطح استان در سال گذشته ۱۹۹۹ نفر و میانگین امانت گیری کتاب ۲۵ هزار و ۸۴ نفر است.

    وی ادامه داد: روند توسعه کتابخانه‌های روستایی رو به رشد است و با رایزنی‌های صورت گرفته با نهادها و بنیادهای حمایتی درصدد تجهیز آنها به امکانات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان هستیم.

    حیدری گفت: علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی، اقدامات فرهنگی مطلوبی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شده است که نشست‌های کتابخوانی، محافل ادبی شعر و داستان، نقد و معرفی کتاب با حضور اساتید دانشگاهی و برنامه‌های جمع خوانی به مناسبت‌های مختلف از جمله آنهاست.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *