×
×

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد
گرانی نهاده،عامل افزایش

  • کد نوشته: 12395
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار پارس حسین قاسم زاده رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد در ارتباط با افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: گرانی نهاده ها طی یک هفته گذشته موجب افزایش قیمت گوشت قرمز گردیده است.
    گرانی نهاده،عامل افزایش
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار پارس حسین قاسم زاده رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد در ارتباط با افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: گرانی نهاده ها طی یک هفته گذشته موجب افزایش قیمت گوشت قرمز گردیده است.

    قاسم زاده گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت کاهش عرضه دام در میادین به لحاظ گرانی نهاده های مورد نیاز دامداران می باشد.

    وی با اشاره به اینکه : در حال حاضر می توان گوشت مخلوط مجلسی گوساله، را به قیمت هر کیلوگرم حداقل ۶۰۰ هزار ریال، گوشت بزغاله حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و گوشت مخلوط گوسفندی هم یک میلیون و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال است.

    وی در ارتباط با کمبود یا عدم کمبود دام زنده در استان گفت: از این لحاظ هیچگونه کمبودی استان را تهدید نمی کند اما از سویی افزایش قیمت نهاده موجب بالا رفتن قیمت دام زنده گردیده و از سویی دیگر فعالیت برخی دلالان و سودجویان بازار نیز موجب خروج دام به صورت قاچاق از استان گردیده که این امر نیز در روند افزایش قیمت گوشت قرمز نقش به سزایی از خود نشان داده است.

    رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان در باره خروج دام زنده گفت : جهت مدیریت قیمت گوشت قرمز و مدیریت بازار به دستگاه های زیربط پیشنهاد عدم خروج دام زنده را داده ایم اما تا کنون هیچگونه اقدامی نسبت به این موضوع صورت نگرفته است.

    رییس اتحادیه دامداران شهرستان بجنورد نیز در این باره افزود: با وجود افزایش قیمت نهاده های دامی موجب افزایش قیمت دام زنده نیز گردیده و اکنون قیمت گوسفند زنده به ازای هر کیلوگرم بین ۵۰۰ تا ۵۱۰ هزار ریال عرضه می شود.

    حسینعلی حصاری اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم گوساله پرواری زنده کش نیز بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار ریال است.
    وی افزود: در حال حاضر مشکلی بعنوان کمبود عرضه دام در میادین دام، وجود نداشته، اما متاسفانه خریداری نیست که دامی فروخته شود، و اینکه کشتار دام نیز در کشتارگاه ها با روند کاهش مواجه شده است.

    وی افزود: از سوی افزایش قیمت گوشت قرمز نیز موجب شده تا این محصول در بازار مورد استقبال از سوی مصرف کننده واقع نشود.

    نکته و سوال قابل تامل بازار کسب و کار :

    ۱- نهاده افزایش یافته یا جولان دلالان و سود جویان زیاده شده؟
    ۲- اگر مشکل دام نیست قطعا با کشتار و عرضه با قیمت مناسب موجب استقبال مصرف کننده می شود ؟
    ۳- تا کی مصرف کننده باید جور افزایش طمع سودجویان را بپردازد؟
    ۴-نقش حاکمیتی دستگاه های نظارتی نسبت به این موضوع کجاست؟

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *