عملیات برداشت انار از باغ‌های شهرستان شاهرود و ذرت از مزارع شهرستان میامی پایان یافت.
×
×

پایان برداشت انار و ذرت در شاهرود و میامی

  • کد نوشته: 12425
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • ۰
  • عملیات برداشت انار از باغ‌های شهرستان شاهرود و ذرت از مزارع شهرستان میامی پایان یافت.
    پایان برداشت انار و ذرت در شاهرود و میامی
  • تبلیغ هدفمند

    عملیات برداشت انار از باغ‌های شهرستان شاهرود و ذرت از مزارع شهرستان میامی پایان یافت.

    پایان برداشت انار و ذرت در شاهرود و میامی
    پایان برداشت انار و ذرت در شاهرود و میامی

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود گفت: عملیات برداشت انار در سطح ۳۶۵ هکتار از باغات این شهرستان انجام شد و تا پایان مهرماه ادامه داشت.

    علی‌اصغر حجی اظهار کرد: وی افزود: از مجموعه سطح زیر کشت انار، ۲۵۸ هکتار بارور و ۱۰۷ غیربارور است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به متوسط عملکرد محصول انار از باغات این شهرستان اشاره کرد و گفت: میانگین عملکرد این محصول در باغات شاهرود، ۱۸ تن در هکتار است.

    حجی به برخی از ارقام محصول انار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ملس، ساوه، محلی و بجستانی مهم‌ترین ارقام انار این شهرستان است.

    وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی این شهرستان انجام می‌شود گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در تهیه نهال شناسه دار، احداث باغات ردیفی برای کنترل بیماری‌ها و آفات باغی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برخی از این اقدامات است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازاررسانی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و همچنین استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات از دیگر اقداماتی است که در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان شاهرود انجام می‌شود.

    پایان برداشت ذرت در میامی

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی هم از پایان برداشت ذرت از مزارع این شهرستان خبر داد و سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان را ۱۸۵ هکتار اعلام کرد.

    علی‌اصغر محمدی با اشاره به میانگین تولید محصول ذرت در شهرستان میامی اضافه کرد: میانگین تولید ذرت در شهرستان میامی در هر هکتار ۶۰ تن است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: از مجموع سطح زیر کشت، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن ذرت از مزارع شهرستان میامی برداشت شد.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *