×
×

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی
آتشی که۸۵بارجان طبیعت راگرفت

  • کد نوشته: 12613
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۷
  • ۰
  • حسن وحید اظهار مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: عرصه‌های طبیعی استان نیمه نخست امسال ۸۵ بار آتش گرفت که بطور میانگین هر ماه تقریبا ۱۴ مورد آتش‌سوزی در این عرصه‌ها رخ داده است که در اثر این آتش‌سوزی‌ها ۲۵۲ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت.
    آتشی که۸۵بارجان طبیعت راگرفت
  • تبلیغ هدفمند

    حسن وحید اظهار مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: عرصه‌های طبیعی استان نیمه نخست امسال ۸۵ بار آتش گرفت که بطور میانگین هر ماه تقریبا ۱۴ مورد آتش‌سوزی در این عرصه‌ها رخ داده است که در اثر این آتش‌سوزی‌ها ۲۵۲ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت.

    وی تعداد آتش‌سوزی‌های سال ۹۸ در حوزه منابع طبیعی استان را ۷۶ مورد برشمرد و افزود: بر اثر آن به ۴۰ هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسید که ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت داشت اما نیمه امسال میزان وقوع آتش سوزی ها افزایش یافت.

    آتشی که۸۵بارجان طبیعت راگرفت
    آتشی که۸۵بارجان طبیعت راگرفت

    وی افزود: در ماه های خرداد و شهریور امسال تعداد آتش سوزی ها نسبت به بقیه ماه های سال بیشتر بود به طوری که در خرداد ماه ۲۹ و در شهریور ماه ۲۱ آتش سوزی رخ داد.

    وحید از تشکیل ۲۴۹ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی نیز در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: گستره اراضی تخریب و تصرف شده در این پرونده ها ۲۲۲ هکتار است.

    وی  افزود: در همین مدت ۶۶ پرونده نیز در رابطه با تصرف اراضی و منابع طبیعی تشکیل و منجر به خلع ید  ۸۰.۷۲ هکتار از این اراضی شد.

    وی به پروند های تشکیل شده ذیل ماده ۵۵ (رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی) نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ پرونده نیز در این رابطه به نتیجه رسید و ۱۰۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزاد شد.

    گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *