×
×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان
آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است

  • کد نوشته: 12624
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۷
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌های طبیعی این استان به ۲ خودروی آتش‌نشانی در روزهای گذشته گفت که گلستان جزو استان‌های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع به شمار می‌رود،
    آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌های طبیعی این استان به ۲ خودروی آتش‌نشانی در روزهای گذشته گفت که گلستان جزو استان‌های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع به شمار می‌رود،

    ابوطالب قزل سفلو اظهار داشت: برای جبران کمبود تجهیزات خاموش کردن آتش، از ظرفیت تمام قرق‌بان ها و امکانات موجود برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه های منابع طبیعی گلستان استفاده می شود.

    وی بیان کرد: علاوه بر آن، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آتش سوزی در کنار آموزش روستاییان، بهره‌برداران، جوامع محلی و عشایر جزو برنامه های مستمر سالانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان است تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از حریق جلوگیری شود.

    آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است
    آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: ۲ خودروی به خدمت گرفته شده آتش نشانی براساس وجود بیشترین نقاط بحرانی حریق در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان و کلاله مستقر شد.

    آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است
    آتشی که تهدیدگرطبیعت گلستان است

    وی همچنین از نصب دوربین نظارتی در دو منطقه درازنو کردکوی و عرب‌داغ کلاله خبر داد و افزود: این دوربین های نظارتی با قدرت کنترل محیط تا محدوده ۳۵ کیلومتری، نصب شده و به طور آزمایشی رصد عرصه های منابع طبیعی با این شیوه آغاز گردید.

    قزل‌سفلو بیان کرد: نصب چهار دوربین نظارتی دیگر در مناطق جنگلی لیرو و یورت‌کاظم گالیکش، زنگلاب مینودشت و ریگ چشمه آزادشهر در دستور کار قرار دارد که تلاش می کنیم تا پایان سال این دوربین‌ها نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بهره گیری از شیوه های نوین نظارت عرصه های منابع طبیعی و نیز پایش و خاموش‌کردن آتش را از جمله اهداف مهم نصب دوربین های نظارتی توسط این اداره کل برشمرد.

    به گفته وی اکنون ۲۳ خودروی اطفای حریق مجهز به حمل آب نیز در ۱۴ شهرستان گلستان برای مهار و اطفای حریق احتمالی در حال بکارگیری است.

    وی ادامه داد همچنین تمامی نقاط بحرانی حریق به ویژه در عرصه های جنگلی گلستان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شناسایی شده است.

    مطابق گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، این اداره کل ۵ پایگاه اطفای حریق، ۳۲ سرجنگلبانی و ۱۳ پاسگاه ویژه با ظرفیت ۵۰۰ نیروی جنگلبان و ستادی دارد.

    زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

    گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن ها برپایه کشاورزی استوار است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *