×
×

شهردار شیروان
اعتبار۲۰میلیاردریالی برای چایلق

  • کد نوشته: 12643
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • ۰
  • شهردار شیروان گفت: طرح ساماندهی رودخانه چایلق و زیباسازی مسیر عبور آن از شهر شیروان از سال ۹۳ آغاز شده بود که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.
    اعتبار۲۰میلیاردریالی برای چایلق
  • تبلیغ هدفمند

    شهردار شیروان گفت: طرح ساماندهی رودخانه چایلق و زیباسازی مسیر عبور آن از شهر شیروان از سال ۹۳ آغاز شده بود که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.

    شاهرخ شاهرخی اظهار داشت: این طرح به صورت مرحله به مرحله پیش می رود که هنوز مرحله نخست آن در حال اجراست و تکمیل آن هزینه هنگفتی را می طلبد و علیرغم وعده های چندباره سازمان شهرداری ها در سال های گذشته برای تعهد ۵۰ درصد هزینه ها و اقدامات طرح، اکنون با گذشت بیش از ۶ سال هنوز پرداختی در این خصوص صورت نگرفته است.

    وی طول مسیر ساماندهی شده رودخانه در شیروان را ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح زیباسازی شهر و جلوگیری از خطرات رود برای بافت شهری پیرامونی است که در صورت عدم انجام طرح، در مواقع بارندگی های سیل آسا امکان طغیان سیلاب و آسیب دیدن منازل و دیگر فضاهای شهری وجود دارد.

    اعتبار۲۰میلیاردریالی برای چایلق
    اعتبار۲۰میلیاردریالی برای چایلق

    اجرای طرح ساماندهی رودخانه چایلق شیروان در محدوده ای افزون بر ۲ هکتار و در ۲ بخش معماری و ایجاد فضای سبز عملیاتی می شود.

    پیش‌ترها مسوولان اداره‌کل آب منطقه ای خراسان استانی، با اشاره به تدوین طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی ۲۵ ساله، از صدور مجوز اجرای آن سخن گفته و با تاکید بر رعایت تمامی اصول کارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای طرح افزوده بودند که این پروژه به گونه ای طراحی شده که با افزایش عمق رودخانه، کاهش عرض آن جبران شده و فضای عبور سیلاب محدود نخواهد شد.

    شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *